۳۰ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۲۱

پیری خبر داد:

تولید 20 هزار تن گندم در آبدانان طی سال جاری

تولید 20 هزار تن گندم در آبدانان طی سال جاری

ایلام - خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبدانان از تولید 20 هزار تن گندم در آبدانان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پیری صبح شنبه در بازدید از مزارع کشاورزی شهرستان پیش بینی تولید گندم در این شهرستان را  20 هزار تن عنوان کرد و گفت: با توجه به پراکنش مناسب نزولات آسمانی در سال زراعی 93-92 در شهرستان آبدانان، پیش بینی می شود میزان 20 هزار تن گندم در شهرستان آبدانان تولید شود.

وی در ادامه افزود: در سال زراعی 92-91 میزان 42 هزار تن محصولات زراعی و باغی به ارزش یک میلیون و 100 میلیارد ریال معادل 110 میلیارد تومان تولید شده و در سال 93-92 با توجه به شرایط جوی مناسب و افزایش نزولات آسمانی، پیش بینی می شود بیش از 20 هزار تن افزایش تولیدات زراعی و باغی داشته باشیم.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات از محل طرح توسعه بخش کشاورزی به متقاضیان آبدانانی، بیان کرد: در سال زراعی 92-91 مبلغ 92 میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح توسعه بخش کشاورزی در زمینه های دامپروری، باغبانی، مکانیزاسیون و آب و خاک به متقاضیان آبدانانی پرداخت و زمینه اشتغال تعداد 330 نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 80 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد شده است.

به گفته پیری، شهرستان آبدانان دارای 40 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی است که تاکنون ‏تنها دو هزار و 500 هکتار آن بصورت آبی کشت می شود که با اجرای سد مخزنی خاکی ورگر، این میزان سطح زیر کشت محصولات آبی با افزایش 20 درصدی به چهار هزار و 500 هکتار می رسد.

وی سد مخزنی ورگر آبدانان را یک بند انحرافی را برای آبیاری تکمیلی مزارع بالادست دانست و تأکید کرد: برخی فکر می کنند که این سد، دارای تأسیسات و دبی پایه می باشد و همانند دیگر سد های اطراف همچون سد سیمره دره شهر و سد دویرج دهلران می باشد اما باید این تفکر اصلاح شود چرا که سد مخزنی ورگر نه تنها دبی پایه ندارد، بلکه تنها یک بند انحرافی جهت جلوگیری از سیلاب ها و رواناب های منطقه است.


 

کد خبر 2273372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha