۳۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۹:۲۶

ایرانی مطرح کرد؛

ورود نهادهای دولتی به ماجرای قطع درختان باغ سیب/ جای نگرانی نیست

ورود نهادهای دولتی به ماجرای قطع درختان باغ سیب/ جای نگرانی نیست

کرج - خبرگزاری مهر: فرماندار ویژه کرج با اشاره به قطع غیرقانونی درختان باغ سیب مهر شهر تاکید کرد: حساسیت مردم در مقابل قطع درختان قابل تقدیر است به همین منظور نهادهای دولتی برای پیگیری این ماجرا ورود پیدا کرده اند و جای نگرانی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه شورای اداری شهرستان کرج در سال 93 کمی متفاوت تر از جلسات پیشین، بعد از ظهر روز شنبه با حضور فرماندار ویژه کرج، معاون امور فنی و عمرانی استانداری البرز، شهردار کرج، ائمه جمعه، مدیران ارشد کرجی و اصحاب رسانه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد.

فرماندار ویژه کرج در ابتدای سخنان خود با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید با بیان این مطلب افزود: دولت در زمینه های سیاست داخلی و خارجی نتیجه خوبی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است و با توکل به خداوند مردم ایران سال جدید را با آرامش و آسایش شروع کردند که در اینجا از زحمات تمام نیروهایی که در ایام نوروز برای امنیت، وضعیت ترافیک و همچنین در حوزه امداد رسانی تلاش کردند تشکر و تقدیر می کنم.

ایرانی تاکید کرد: به حول قوه الهی اقدامات دولت در فاز دوم یارانه ها به ثمر نشست و در اینجا جا دارد که با قاطعیت بگویم فاز دوم اجرا خواهد شد.

فرماندار ویژه کرج گفت: بر اساس گزارش های منتشر شده تا کنون 10 میلیون نفر از دریافت یارانه انصراف داده اند و این نشان از اعتماد مردم نسبت به دولت است.

ایرانی در ادامه با اشاره به اخبار داغ این روزهای شهرستان کرج خاطرنشان کرد: چند روز است که از قطع درختان باغ سیب کرج می گذرد و حساسیت مردم برای ما قابل تقدیر و تحسین است.

در جریان اطلاع رسانی قطع درختان باغ سیب برخی سوار بر موج قصد ساختن حاشیه را دارند

وی افزود: مردم کرج باید بدانند سیاست و توطئه ای در این قضیه نهفته نیست و این موضوع بر اثر اشتباه یک کارگر به وجود آمده است و مدیران کرج به جد این مسئله را دنبال می کنند و از حقوق مسلم مردم در این زمینه دفاع خواهند کرد.

این مسئول تاکید کرد: از رسانه تشکر می کنم که این قضیه را پیگیری کرده و در جهت اطلاع رسانی مردم کوشیده اند ولی در این میان برخی نیز سوار بر موج این قضیه شده و به حاشیه سازی پرداختند و برخی نهادهای دولتی را زیر سوال بردند.

فرماندار ویژه کرج تصریح کرد: این باغ در 35 سالی که گذشته است به خوبی نگهداری شده است و از این پس نیز دیگر چنین اتفاقی نخواهد افتاد از رسانه ها می خواهیم آرام باشند و به مردم آرامش بدهند.

ایرانی در ادامه با اشاره به اینکه چنین اتفاقاتی از چشم مسئولین پنهان نمی ماند، یادآور شد: نهادهای حکومتی برای رسیدگی به این قضیه ورود پیدا کرده اند.

وی گفت: مدیران نسبت به مسائل شهرستان کرج حساس هستند و در اینجا با قاطعیت به کسانی که قصد درست کردن حاشیه دارند هشدار می دهم چرا که هیچ خلافی از چشم مسئولان مخفی نمی ماند.

در تجمع های مردم در مقابل باغ سیب مهرشهر برخی با دادن شعار قصد فریب افکار عمومی را داشتند

این مسئول در پایان بیان کرد: برای حفظ منافع شهرستان متخلفین بازداشت شده اند و خواسته مدیران شهر از مالکین باغ این است که در اسرع وقت به احیای باغ بپردازند چرا که باغ سیب به منزله ریه های تنفسی شهر است و خواسته به حق مردم است، مسئولین شهری از حقوق مردم کوتاه نخواهند آمد.

در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان کرج علی ترکاشوند شهردار کرج با بیان این مطلب افزود: این باغ 8 هزار و 700 اصله درخت دارد که با اقدام اخیر مالکین باغ 2 هزار اصله درخت میوه این باغ قطع شده اند.

ترکاشوند اظهار داشت: پس از محرز شدن تخلف مالکین باغ قضیه به سرعت در مراجع قضایی پیگیری شد و متخلفین بازداشت شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: باغ سیب مهرشهر کرج یکی از ذخایر انرژی این شهر است و برای احیای دوباره این باغ از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: برخی که به دنبال تشنج و سر و صدای در شهر بودند و با تجمع و شعار دادن قصد فریب اذهان عمومی را داشتند، توسط نیروهای امنیتی شناسایی شده و با آنها تذکر داده شده است.

ترکاشوند در پایان سخنان خود گفت: مسئولین شهری با حضور در تجمع مردم به ارائه توضیحاتی پرداختند و مردم را به آرامش فرا خوانند چرا در که در هرج و مرج نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

کمربند شمالی کرج از باغ سیب عبور نخواهد کرد!

چندی پیش در اخباری که از سوی شهرداری منتشر شد خواندیم که قرار است کمربند شمالی کرج از وسط باغ سیب رد شود یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه از ترکاشوند صحت این قضیه را جویا شد، وی در جواب این خبرنگار گفت شهرداری قصد چنین کاری را ندارد!

در ادامه جلسه معاون امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به نام گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی با بیان این مطلب تاکید کرد: به واسطه فرمایشات مقام عظمای ولایت تکلیفی که بر دوش تک تک ما نهاده شده است اجرای فرامین ایشان برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است.

مجید سریزدی در ادامه تصریح کرد: در استان البرز و در حوزه امور عمرانی تلاش می کنیم برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که توسعه پایدار هدف قرار گیرد.

وی اظهار داشت: ظرفیت های متناسب با توسعه استان شناسایی شده اند و با شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و نیروی انسانی امیدواریم که قطار توسعه با سلامت و به زودی به مقصد مورد نظر برسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید با تکیه بر توان ملی و منطقه ای برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی خود را در مقابل تحریم ها و تهدیدها مقاوم سازی کنیم.

حاشیه ها فارغ از همه هیاهوها در سر و صدای موتور عمرانی گُم می شوند

سریزدی گفت: برای دستیابی به توسعه پایدار در استان فراخوان " بُرد - بُرد" را طراحی کردیم که خوشبختانه مانند الگویی در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی برای دیگر استان های کشور در آمده است.

معاون امور عمرانی استانداری در ادامه بیان کرد: جشنواره " بُرد - بُرد" در اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود و امیدواریم خروجی این جشنواره برای توسعه استان مفید باشد.

وی یادآور شد: خوشبختانه با اعتمادی که مردم به دولت دارند بیش از 1 هزار و 200 نفر در این فراخوان ثبت نام کرده اند و پس از این با گردش مالی بیش از 15 هزار میلیارد تومان سرمایه قرار است توسط بخش خصوصی برای توسعه پایدار استان گام های بلندی برداشته شود.

سریزدی عنوان کرد: چرخ تولید به واسطه اقتصاد مقاومتی به گردش درآمده است و با شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری سرعت این چرخ چندین برابر خواهد شد.

وی با اشاره به حاشیه های که در استان وجود دارد، بیان کرد: معتقدم حاشیه ها فارغ از همه هیاهو ها در سر و صدای موتر امور عمرانی گُم خواهد شد چرا که یکی از تکالیفی که بر روی دوش مدیران این استان قرار دارد استفاده از پتانسیل جمعیتی مرکز استان به نفع توسعه سرزمینی استان است.

معاون امور فنی و عمرانی استانداری البرز تصریح کرد: جمعیت زیاد کرج به تنهایی می تواند یک تهدید باشد ولی ما معتقدیم با برنامه ریزی درست می توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و از آن برای توسعه سرزمینی استان استفاده کرد.

وی در پایان با مقایسه شهرستان کرج و طالقان گفت: مساحت این 2 شهر به یک اندازه است ولی جمعیت در طالقان 37 هزار نفر و جمعیت در کرج 2 میلیون و 237 هزار نفر است پس باید با ایجاد امکانات مردم را به سمت دیگر شهرهای استان تمایل دهیم.

 

کد خبر 2274027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha