۳۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۲۳

امروز:

مرکز توسعه نوغانداری کشور در رشت به بهره برداری رسید

مرکز  توسعه نوغانداری کشور  در رشت به بهره برداری رسید

رشت – خبرگزاری مهر: مرکز توسعه نوغانداری کشور پیش از ظهر یکشنبه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار گیلان در رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار گیلان در این مراسم گفت:  رويكرد منطقي و برنامه ريزي شده به فعاليت هاي جانبي كشاورزي اعم از صنايع تبديلي و دستي با افزايش سطح اشتغال و ايجاد درآمد مي تواند روستا نشيني را اقتصادي تر کند.

محمد علی نجفی افزود:  نوغانداري يا پرورش كرم ابريشم از فعاليت هاي قديمي و جانبي بخش كشاورزي است كه در كنار ساير فعاليت هاي  اصلي كشاورزي هر منطقه به توليد پيله ابريشم به عنوان يك محصول با ارزش جهاني مبادرت مي ورزند.

وی همچنین با اعلام اینکه حرفه نوغانداری درآمد خوبي همراه با ارزش افزوده مناسب عايد خانوار روستايي خواهد کرد بر ضرورت ارتقا و اعتلاي صنعت ابريشم كشور و گسترش اين حرفه قديمي و با ارزش و همینطور  احيا و توسعه صنايع جانبي ابريشم تاکید کرد.

استاندار گیلان گفت: نوغانداري يا پرورش كرم ابريشم و توليد فرآورده هاي ابريشمي از جمله فعاليتهايي جانبي است كه در كنار فعاليت هاي اصلي كشاورزان هر منطقه مي تواند طي يك دوره كوتاه مدت ضمن ايجاد انگيزه اقتصادي و بكارگيري بخشي از نيروي كار روستا، درآمد مناسبي براي روستانشينان فراهم کند.

وی همچنین به اهميت اقتصادي و اجتماعي توليد ابريشم اشاره کرد و اظهارداشت: سرمايه گذاري در اين رشته در مقايسه با پاره اي از فعاليت هاي توليدي كمتر و بازگشت سرمايه سريعتر است.

 

کد خبر 2274416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha