۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹

لیگ دسته دوم فوتبال کشور/

شرایط متفاوت سه تیم آذربایجان شرقی در هفته ماقبل پایانی/ آخرین تلاشهای شهرداری و ماشین سازی در روز راحت مس

شرایط متفاوت سه تیم آذربایجان شرقی در هفته ماقبل پایانی/ آخرین تلاشهای شهرداری و ماشین سازی در روز راحت مس

تبریز – خبرگزاری مهر: هفته بیست و پنجم و ماقبل پایانی رقابت های لیگ دسته دوم باشگاه های کشور در حالی امروز در شهرهای مختلف برگزار می شود که سه تیم آذربایجان شرقی حاضر در این مسابقات با اهدافی متفاوت به دیدار حریفان خود می روند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و پنجم و ماقبل پایانی رقابت های لیگ دسته دوم باشگاه های کشور امروز دوشنبه 31 فروردین با انجام دیدارهایی در شهرهایی مختلف برگزار می شود که طی آن تیم شهرداری تبریز در زمین اختصاصی خود میزبان تیم پیام وحدت مشهد است، ماشین سازی به میهمانی شهرداری لنگرود می رود و مس سونگون ورزقان نیز از تیم شهرداری جویبار پذیرایی می کند.

رقابت های لیگ دسته دوم در حالی به هفته های پایانی خود رسیده است که شرایط سه تیم آذربایجان شرقی حاضر در دو گروه این مسابقات از یکدیگر متفاوت است. بدین ترتیب که شهرداری برای صعود تلاش می کند و نمی خواهد این شانس خوب را از دست بدهد، ماشین سازی برای فرار از سقوط دست و پا می زند و آخرین توان خود را به کار گرفته است.

در این شرایط بسیار مهم دو تیم شهرداری و ماشین سازی، اما تیم مس سونگون ورزقان وضعیت کاملا متفاوتی را تجربه می کند چراکه نه شانس صعود به لیگ دسته اول را دارد و نه خطر سقوط به دسته پائین تر تهدیدش می کند.

شهرداری به دنبال افزایش شانس صعود

تیم فوتبال شهرداری تبریز که برای صعود به رقابت های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور تنها به دو پیروزی در دو بازی باقی مانده خود نیاز دارد، امروز دوشنبه برابر تیم میانه جدولی پیام وحدت مشهد به میدان خواهد رفت.

تیم شهرداری تبریز با هدایت فنی مهدی پاشازاده موفق ترین تیم تبریزی حاضر در فصل جاری رقابت های لیگ دسته دوم لقب گرفته است. این تیم امروز دیداری حساس با تیم پیام وحدت مشهد پیش رو دارد و چنانچه بتواند با موفقیت این بازی را پشت سر بگذارد، یک گام دیگر به لیگ دسته اول نزدیک خواهد شد.

شهرداری هم اکنون با 46 امتیاز پس از تیم اتکا گلستان 51 امتیازی که صعودش به لیگ دسته اول را تقریبا مسجل کرده، در جایگاه دوم قرار دارد و به سختی توسط تیم های 45 امتیازی ملی حفاری اهواز و نفت امیدیه تعقیب می شود. در هفته بیست و پنجم و همزمان با دیدار شهرداری تبریز برابر پیام وحدت مشهد، تیم حفاری اهواز میزبان تیم میانه جدولی و همشهری خود کارون خوزستان است و تیم نفت امیدیه نیز مصافی سخت در خانه تیم صدرنشین اتکا گلستان پیش رو دارد. اتکا برای اینکه روی کاغذ هم صعود خود را به لیگ دسته اول مسجل کند، نیاز به حداقل یک امتیاز از این بازی خانگی خود دارد.

از گروه "ب" تیم شهرداری تبریز با هدایت فنی مهدی پاشازاده توانسته خود را به عنوان یکی از تیم های مدعی صعود مطرح کند و هم اکنون در فاصله دو بازی تا انتهای فصل، پس از تیم اتکا در رده دوم جدول قرار دارد و سرنوشت صعودش به لیگ یک، به دست خود این تیم است.

دیدار دو تیم شهرداری تبریز و پیام وحدت مشهد از ساعت 16:15 امروز دوشنبه در ورزشگاه اختصاصی شهرداری تبریز (شهید توانا) برگزار می شود.

دیداری تشریفاتی برای مس

اما از گروه الف تیم مس سونگون ورزقان در ورزشگاه تختی تبریز میزبان تیم شهرداری جویبار است. در این گروه تیم شهرداری اردبیل با 48 امتیاز صعود خود به لیگ دسته اول را قطعی کرده است و تیم فولاد نوین اهواز نیز با 44 امتیاز در رده دوم قرار دارد. مس سونگون با 35 امتیاز تیم سوم جدول این گروه است و با توجه به انصراف تیم شاهین بوشهر از ادامه رقابت های لیگ که در همان اوایل فصل اتخاذ شد، مس با وجود داشتن سه بازی دیگر پیش رو، هیچ شانسی برای صعود به لیگ دسته اول ندارد. با توجه به فاصله 9 امتیازی مس با تیم دوم جدول آن هم در فاصله سه بازی مانده به انتهای فصل در این گروه، مس باید فصل آینده را هم در لیگ دو سپری کند و دیدار امروز این تیم هم می تواند حکم تشریفاتی داشته باشد.

شهرداری جویبار حریف امروز تیم مس با 32 امتیاز در رده پنجم جدول این گروه قرار دارد و بین دو تیم مس و شهرداری جویبار، تیم 35 امتیازی نفت نوین آبادان قرار دارد. با توجه به مشخص شدن تکلیف صعود دو تیم از گروه الف به لیگ دسته اول، بازی های باقی مانده تیم های نیمه بالایی جدول این گروه دیگر از حساسیت چندانی برخوردار نیست و این تیم ها شاید برای تصرف جایگاه های بهتر در هفته های باقی مانده تلاش کنند تا شاید اتفاقی مثل تبانی فصل گذشته رخ دهد و این تیم ها به خاطر ایستادن در رتبه ای بهتر، جواز صعود تیم تبانی کننده را بگیرند!

دیدار تیم مس سونگون و شهرداری جویبار از ساعت 16:15 امروز در ورزشگاه تختی تبریز برگزار می شود.

ماشین برای فرار از سقوط می جنگد

اما در یکی دیگر از بازی های امروز گروه الف تیم ماشین سازی طی دیداری تعیین کننده و حساس به مصاف تیم شهرداری لنگرود خواهد رفت. شهرداری لنگرود با 22 امتیاز و تفاضل گل 9- در رده دهم جدول ایستاده و هنوز از بقا در لیگ دو مطمئن نیست. ماشین سازان نیز با 19 امتیاز در رده یازدهم جدول ایستاده اند و به لحاظ امتیاز با تیم رده دوازدهمی برق شیراز برابری می کنند. در گروه الف تیم شاهین بوشهر از ادامه رقابت ها انصراف داده و بنابراین تنها دو تیم از این گروه به صورت مستقیم به دسته سوم سقوط خواهند کرد و تیم سوم به پلی آف خواهد رفت. در رده سیزدهم و آخر گروه، تیم سامسونگ کرمان حضور داشت که با 16 امتیاز، یکی از گزینه های حتمی سقوط به شمار می آمد و شاید یک معجزه می توانست این تیم را در لیگ دو نگه دارد اما با این حال مسئولان این باشگاه دو هفته قبل اعلام کردند که به دلیل مشکلات مالی قادر به ادامه بازی ها نیستند و بدین ترتیب تکلیف دومین تیم سقوط کننده از این گروه نیز مشخص شد.

با این اوصاف باید گفت که تیم قدیمی ماشین سازی اوضاع وخیمی دارد و همین که در جدول بماند و به لیگ دسته سوم سقوط نکند، جای بسی خوشحالی برای فوتبالدوستان استان خواهد بود. پیروزی در بازی امروز برای ماشین سازی حیاتی است و چنانچه این اتفاق خوب رخ دهد، فوتبال تبریز ناکامی دیگری از ماشین سازان نخواهد دید.

دیدار دو تیم شهرداری لنگرود و ماشین سازی تبریز از ساعت 16:15 امروز در لنگرود برگزار خواهد شد.

------------------------------

گزارش از: محمود نصیرپور

کد خبر 2275127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha