۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۰۱

ملکی:

تولد 123 نفر در هر شبانه روز در مازندان/ فاطمه بیشترین فراوانی نام را دارد

تولد 123 نفر در هر شبانه روز در مازندان/ فاطمه بیشترین فراوانی نام را دارد

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل ثبت احوال مازندران، با اشاره به ولادت بیش از 44 هزار و 926 نفر سال قبل در استان گفت: در هر شبانه روز 123 واقعه ولادت در استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرج الله ملکی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، نرخ ولادت در استان را در سال گذشته 14.3 در هزار بیان کرد و گفت: ولادت ثبت شده پارسال در استان 2.1 درصد نسبت به مت مشابه قبل از آن رشد یافته است.

وی عنوان کرد: در سال قبل فاطمه با فراوانی هزار و 77 مورد و فاطمه زهرا با 663 مورد بیشترین نامهای انتخابی برای نوزادان دختر بوده است.

ملکی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 23 هزار پسر و 21 هزار دختر در استان متولد شده است، بیان داشت: همچنین در این مدت 15 هزار و 993 وفات در استان نیز ثبت شده و در هر شبانه روز بطور متوسط 44 واقعه وافت ثبت شد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران، نرخ وفات در استان را در سال قبل 5.1 در هزار بیان کرد و گفت: نرخ ازدواج نیز در سال گذشته 9.7 در هزار بوده و در هر شبانه روز 83 واقعه ازدواج ثبت رسیده است.

ملکی با اشاره به کاهش 5.8 درصد واقعه ازدواج در استان گفت: میزان واقعه طلاق نیز پارسال در استان با نرخ 2.3 در هزار حدود هفت هزار و 285 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.4 درصد افزایش داشته است.

کد خبر 2275586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha