۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۱۸

آرميده:

ثبت نام طرح پوشش بيمه همگاني در خراسان شمالي آغاز شد

ثبت نام طرح پوشش بيمه همگاني در خراسان شمالي آغاز شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالي از آغاز ثبت‌ نام طرح پوشش بیمه همگانی سلامت در استان خبر داد.

علي آرميده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه پوشش بیمه همگانی یکی از اهداف اصلی سازمان بيمه سلامت ايران محسوب مي شود، افزود: در سال 93 در راستاي سياستهاي ابلاغي مقام معظم رهبري در حوزه سلامت و همچنين برنامه هاي دولت تدبير و اميد در اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها، بر اساس برنامه بخشی از منابع حاصل از هدفمندي يارانه ها به سمت بهبود سرانه سلامت سوق داده خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه پوشش بيمه همگاني پايه درماني اجباري به صورت رايگان در استان انجام مي شود، گفت: افرادي كه فاقد هر نوع بيمه درماني هستند، مي توانند با مراجعه به سامانه سازمان بيمه سلامت ايران نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

 آرميده با تاكيد بر اينكه بر اساس اطلاعيه سازمان بيمه سلامت ايران افراد متقاضي براي تحت پوشش قرار گرفتن بيمه، نباید هيچ گونه حق بيمه اي پرداخت کنند،افزود: متقاضيان براي ثبت نام كافي است اطلاعات خود را وارد سامانه www.bimehsalamat.ir كنند و نيازي به مراجعه حضوري افراد جهت ثبت نام نيست و نام نویسی صرفا اينترنتي انجام مي شود.

وي اظهار كرد: چنانچه متقاضيان امكان دسترسي به اينترنت ندارند مي توانند به مراكز معتبر از قبيل دفاتر پيشخوان دولت و... مراجعه كنند.

آرميده توصيه كرد: براي ثبت نام از مراجعه به مراكز غيرمعتبر و ارائه اطلاعات شخصي به اين مراكز جدا خودداري شود و حتي الامكان مراحل ثبت نام با مراجعه به سامانه سازمان بيمه سلامت و يا از طريق مراكز معتبر صورت پذيرد.

وی اضافه کرد: پس از ثبت اطلاعات در سيستم در صورتي كه فرد مشمول بيمه باشد، نتايج حاصل از بررسي ها از طريق پيامك به شماره تلفن همراه متقاضي ارسال خواهد شد.

آرميده مهلت متقاضيان برای ثبت نام طرح بيمه همگاني در استان را از اول ارديبهشت لغايت پايان این ماه عنوان و اظهار کرد: سامانه مذكور پس از گذشت مدت زمان مقرر نیز برای افراد فاقد بیمه باز است و افراد متقاضي مي توانند در هر زمان نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

اين مسئول افزود: طي سال گذشته بيش از 80 درصد جمعيت استان تحت پوشش بيمه سازمان ها و نهادهاي مختلف قرار گرفتند.

 


 

کد خبر 2275598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha