۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۵۳

علیزاده:

گندم کشاورزان دهلرانی با 40 دستگاه کمباین برداشت می شود

گندم کشاورزان دهلرانی با 40 دستگاه کمباین برداشت می شود

دهلران - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان دهلران گفت: در سال جاری گندم کشاورزان دهلرانی با 40 دستگاه کمباین برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار مهرف بهزاد علیزاده عصر دوشنبه در جلسه ستاد برداشت شهرستان اظهار داشت: 40 دستگاه کمباین برای برداشت محصول گندم از زمین های زیرکشت این شهرستان مرزی به کار گرفته شده است.

وی بیان داشت: با توجه به تشکیل کمیته برداشت در منطقه اقدام های لازم برای برداشت و خرید محصول کشاورزان اندیشیده شده است.

وی افزود: 36 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دهلران زیرکشت گندم آبی و دیم است و پیش بینی می شود از این مقدار سطح زیرکشت بیش از 90 هزار تن محصول برداشت شود.

فرماندار دهلران تاکید کرد: هشت مرکز خرید، دو سیلو تمام مکانیزه با ذخیره سازی 75 هزار تن و مراکز تعاون روستایی آماده تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شده است.

علیزاده یادآور شد: سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در دهلران نیز بیش از چهار هزار و 800 هکتار است که پیش بینی می شود بیش از هفت هزار تن محصول از آن برداشت شود.

وی بیان داشت: دو هزار تن کلزا تا کنون از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

فرماندار دهلران اضافه کرد: در زمینه برداشت کلزا کشاورزان با مشکلاتی رو به رو شدند که ناشی از تعلل وزارتخانه در خرید این محصول بود.

علیزاده از استاندار ایلام به سبب صدور دستور در خصوص خرید کلزای کشاورزان پیش از دریافت بخشنامه قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه انبارهای دهلران به لحاظ ساختاری از وضعیت مناسب برای نگهداری کلزا در طولانی مدت برخوردار نیستند و از طرفی ظرفیت ذخیره سازی هفت هزار تن کلزا در شهرستان فراهم نیست، بخشنامه حمل این محصول نیز باید صادر شود.

 

کد خبر 2275769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha