۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۳۹

نقص قانونی برای اعمال ممنوعیت استفاده همزمان از دو دفترچه بیمه

نقص قانونی برای اعمال ممنوعیت استفاده همزمان از دو دفترچه بیمه

معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: بخشنامه ای مبنی بر ممنوعیت استفاده همزمان از دو دفترچه بیمه برای بیمه شدگان سازمان صادر نشده است و قوانین ما در این خصوص نقص دارد.

محمد حسین زدا در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد افرادی که از دو دفترچه بیمه استفاده می‌کنند گفت: این موارد وجود دارد و به دلیل نقص قوانین ما حتی ممکن است فردی از سه دفترچه بیمه همزمان استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه بخشنامه و یا دستورالعمل مبنی بر عدم تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی افرادی که از دو دفترچه بیمه استفاده می کنند به شعب این سازمان صادر نشده است، تصریح کرد: کسی که دو دفترچه بیمه دارد و یکی از آنها تامین اجتماعی است هیچ شرطی مبنی بر اینکه از آن استفاده نکند وجود ندارد و به طور همزمان می تواند هم از دفترچه تامین اجتماعی و به عنوان مثال از دفترچه بیمه نیروهای مسلح استفاده کند.

به گفته زدا، گویا به تازگی سازمان نیروهای مسلح شرطی گذاشته است مبنی بر اینکه هر فرد تحت پوشش و خانواده آنها فقط می تواند از یک دفترچه بیمه استفاده کنند.

پرداخت افزایش حقوق به تمامی بازنشستگان

معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی از پرداخت قطعی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: هیچ موردی مبنی بر اینکه حقوق بازنشسته ای پرداخت نشده، به سازمان تامین اجتماعی تاکنون گزارش نشده است.

در خصوص پرداخت افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاکید کرد: افزایش حقوق همراه با افزایش سنوات، مسکن و خواروبار بازنشستگان محاسبه و به حساب آنان واریز شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تمامی بازنشستگان این افزایش را دریافت کرده اند و تاکنون گزارشی مبنی بر عدم دریافت آنها گزارش نشده و البته ممکن است سیستم بانکی برای پرداخت با مشکل مواجه شده باشد اما این مربوط به تعداد اندکی از بازنشستگان می شود.

 

کد خبر 2276263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha