۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۸

توسط دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات؛

"ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار" شعار روز جهانی مخابرات شد

"ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار" شعار روز جهانی مخابرات شد

دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی امسال را " ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار" نامید.

به گزارش خبرنگار مهر، 27 اردیبهشت - 17 می - به دلیل سالگرد تاسیس اتحادیه جهانی مخابرات، روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است.

براین اساس دکتر حمدون توره، دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات در یکصد و چهل و نهمین سالگرد تاسیس این اتحادیه، شعار روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی سال 2014 را ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار برگزید.

وی با اشاره به نقش مخابرات در برقراری ارتباط جهان با پیشرفته ترین و نوآورانه ترین وسایل ارتباطی، ازعصر تلگراف تا عصر اینترنت و ارتباطات باند پهن تلفن همراه گفت: اکنون ما با وجود این امکانات، می توانیم در هر مکان و زمانی که بخواهیم، با دوستان، اعضای خانواده، همکاران و حتی اشیاء بی جان نیز ارتباط برقرار کنیم.

دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات حقِ برخورداری از ارتباطات باند پهن را یکی از محورهای جامعه اطلاعاتی برشمرد و گفت: این حق، یک اصل کلیدی برای دسترسی عادلانه و جهان شمول به اطّلاعات و دانش هایی است که انسان ها قدرت نیل به خواسته ها و مقاصد سازنده و توسعه محور خود را به واسطه آنها به دست می آورند.

وی ادامه داد: امروزه برای تضمین اینکه از فناوری های اطلاعات و ارتباطات، به عنوان ابزارهای کارآمدی، مانند ارائه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، حاکمیت، تجارت و بازرگانی، برای رسیدن به رشد پایدار اجتماعی و اقتصادی استفاده شود، برخورداری از ارتباطات باند پهن، امری حیاتی محسوب می شود و از این رو اتحادیه جهانی مخابرات، خود را پایبند می داند که ارتباطات باند پهن را در اختیار همه جهانیان قرار دهد و برای این مقصود، اراده سیاسیِ لازم را تقویت سازد.

توره با تاکید براینکه توسعه دیجیتال، ابزار متحول کننده مسیرِ توسعه پایدار است، خاطرنشان کرد: به منظور دستیابی کامل به قابلیت های این مهم باید شبکه های باند پهن پرسرعت را توسعه دهیم و هزینه استفاده از آن را به گونه ای که مقرون به صرفه و جهان شمول باشد، فراهم سازیم.

وی ادامه داد: در این راستا، اتحادیه جهانی مخابرات و کمیسیون ویژه باند پهن برای توسعه دیجیتال، حامیان توسعه پایدار، درخط مقدم حمایت از ترویج باند پهن، قراردارند. در کنفرانس جهانی توسعه مخابرات نیز که امسال برگزار شد بر محور کارها و کوشش ها برای رسیدن به شعار " باند پهن برای توسعه پایدار" تاکید شد.

دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات، حمایت از کاربرد باند پهن تلفن همراه، ترویج پیوسته فناوری های تلفن ثابت و تأکید بر پاسخگویی به چالش های جهانی عصر حاضر، نظیر مقابله با دگرگونی های آب و هوایی را در این مسیر الزامی دانست و گفت: شبکه های فناوری اطلاعات و ارتباطات مبتنی بر باند پهن، راههای میانبر توانمند ساز و قدرتمندی برای دست یافتن به سه ستون توسعه پایدار ( رشد اقتصادی ، فراگیری اجتماعی ، تعادل محیط زیست ) هستند.

وی برای تحقق و عملیاتی ساختن اموری چون شناسایی کاستی های موجود در تحقیق و توسعه باند پهن، زیرساخت، و توسعه بسته های کاربردی و خدمات، بررسی اولویت های سیاستگذاری عملی در زمینه های تخصیص طیف فرکانس رادیویی برای باند پهن و تعریف الزامات دسترسی جهانی و مکانیسم های تامین مالی نوآورانه و نیز شناسایی راه حل های پیشگامانه فنی، بویژه برای گسترش دسترسی به باند پهن در مناطق روستایی، کشورهای دارای کمترین نرخ توسعه وهمچنین کشورهای کوچک جزیره ای درحال توسعه تاکید کرد.

کد خبر 2277099

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha