۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۴۱

تعامل دستگاه‌های استان با هیئت موتورسواری موجب کاهش تخلفات می‌شود

تعامل دستگاه‌های استان با هیئت موتورسواری موجب کاهش تخلفات می‌شود

قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتور سواری استان قزوین گفت: شناسایی و ساماندهی قهرمانان موتور سواری استان به وسیله تعامل با دستگاه‌های استانی موجب کاهش تخلفات موتور سواران در قزوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرج الله فصیحی رامندی ظهر چهارشنبه در نشست تعاملی اعضای هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با سرپرست اداره کل ورزش و جوانان و فرماندهان نیروی انتظامی استان قزوین اظهارداشت: ورزش موتور سواری و اتومبیلرانی بعد از فوتبال مهیج ترین ورزش جهان است که همین امر موجب شده است این رشته یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی دنیا باشد.

وی افزود: استان قزوین هم به تبعیت از جهان دارای ظرفیت‌های بسیار مستعدی در این رشته است که حتی توانسته است در مسابقات کشوری نیز مقام‌های بسیار در خور توجهی را کسب کند.

رئیس هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی قزوین تصریح کرد: البته موتور سواران در کنار این ظرفیت هایی که دارند همواره با محدودیت‌هایی هم به علت وجود قدرت بیش از حد در موتورها روبه رو بوده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به توقیف موتورها توسط پلیس راهنمایی اشاره کرد که البته پلیس هم تنها وظیفه خود را در این راستا انجام می‌دهد.

فصیحی رامندی بیان کرد: امروز کشورهای پیشرفته جهان با اهرم های کنترلی مانند استفاده از دوربین‌های متعدد مدار بسته موفق به کنترل محدود این موتورها شده‌اند؛ اما کماکان نتوانسته‌اند برخی مشکلاتی را که این موتور ها به وجود می آورند از بین ببرند.

وی با اشاره به این که برخی از استان های کشور همانند اصفهان برای حل مشکلات موتورسواران تدبیری اندیشیده اند تصریح کرد: ما در هیئت موتورسواری استان قزوین تصمیم گرفتیم با جلسه ای که با مسئولان حوزه های ذیربط به این موضوع خواهیم داشت مشکلات موتور سواران را به نحوی حل کنیم، فلذا این جلسه را ترتیب دادیم تا با هم اندیشی به راهکاری در رابطه به این موضوع برسیم و به همین خاطر من از دوستانی که امروز این جا حضور دارند و به نوعی با این موضوع در ارتباط هستند می‌خواهم که راهکارها و نظرات خود را در رابطه با این که چه کار کنیم تا موتور سواران بتوانند به مقصد اصلی خودشان که همان پیست باشد برسند.

در ادامه این نشست سرهنگ افشار از نیروی انتظامی استان قزوین و سرهنگ غلامعلی حسنی از راهنمایی و رانندگی استان ضمن اعلام این که نیروی انتظامی قزوین دغدغه هایی در رابطه با تردد این موتور سواران در مسیر رسیدن به پیست دارد بیان کردند: البته با توجه به این که نیروی انتظامی قصد کمک به ورزش کشور و استان را دارد می‌تواند با ارائه راهکارهایی از تخلفات این موتور سواران جلوگیری کند که از جمله آن راهکارها می‌توان به شناسنامه دار شدن این موتورها که با بررسی‌های مربوطه خواهد بود اشاره کرد و صد البته که این موضوع باید با فرماندهی نیروی انتظامی استان مشورت شود و با دستور وی ما این موضوع را پیگیری کنیم.

در ادامه این نشست نیز برخی از مسئولین سازمان های امر به معروف و نهی از منکر، تعزیرات، حراست اداره ورزش و جوانان و استانداری با بیان نظراتشان در این رابطه اعلام  امیدواری کردند که با راهکارهایی که در این جلسه مطرح شده است مشکلات موتور سواران حل شود.

در ادامه نیز فصیحی رامندی با اشاره به راهکارهای موجود برای تردد موتور سواران در مسیر منتهی به پیست بوستان باراجین اظهارداشت: با پیشنهادهایی که از طرف دوستان مختلف در سازمان های ذیربط در این نشست مطرح شد هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی استان قزوین با هماهنگی دستگاه‌های مختلف استانی برای همه موتورسواران ورزشی قزوین کارت شناسایی صادر می کند که در این کارت اطلاعات مختلفی از موتور و خود راکب موجود است.

وی افزود: همچنین موتور سواران ورزشی پس از این می‌توانند با هماهنگی‌ها و مجوزهایی که با راهنمایی هیئت اخذ می‌کنند در روز و ساعت مشخص از مسیر مشخص برای رسیدن به محل پیست استفاده کنند بدون آن که موتور آن ها از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف شود.

رئیس هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی بیان کرد: همچنین با هماهنگی هایی که  صورت خواهد گرفت موتور دارانی که موتورشان کراس و مخصوص مسابقات است می توانند جهت تعمیر موتورشان به تعمیرگاه های مشخص شده با اخذ مجوز اقدام کنند.

فرج الله فصیحی رامندی در پایان اظهارداشت: شناسایی و ساماندهی قهرمانان موتور سواری استان به وسیله تعامل با دستگا‌ه‌های استانی بدون شک موجب کاهش تخلفات موتور سواران در قزوین می‌شود.

کد خبر 2277114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha