۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۴۳

امروز:

بازگشت گروه کوهنوردی دانشجویان پیام نور به سلامت در گیلان

بازگشت گروه کوهنوردی دانشجویان پیام نور به سلامت در گیلان

رشت - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان از بازگشت گروه کوهنوردی دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه در صبح امروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد احمدی پور اظهار داشت:این گروه که روز چهارشنبه به ارتفاعات للندیز ماسوله رفته بودند به دلیل شدت مه گرفتگی در ارتفاعات منطقه کوه بن که منطقه ای جنگلی بوده قادر به تشخیص مسیر حرکت نبودند که با همکاری گروه امدادی هلال احمر به سلامت شب گذشته نجات یافتند.

وی اظهارداشت: ساعت 20.30 دقیقه چهارشنبه شب گذشته گم شدن گروه هفتاد نفره دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور به همراه چهار نفر مرد اعزامی هلال احمر آستانه اشرفیه به فرمانداری فومن اعلام و طی هماهنگی که فرماندار با این معاونت انجام داد عملیات جستجو و انتقال این گروه کوهنوردی آغاز شد.

به گفته وی گروه امدادی هلال احمر با تجهیز امکانات و نیازمندیهایی چون آب،خرما و بیسکویت خود را به گروه رسانده اما به دلیل خستگی و عدم دید کافی شب را در منطقه با روشن کردن آتش سپری و ساعت 5.30  بامداد پنج شنبه ( امروز) به سمت پائین حرکت کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان بیان داشت: این گروه  هیچ گونه آسیبی نداشته و تنها یک نفر دچار گرفتگی عضله شده بود.

وی همچنین ضمن تقدیر از گروه های امدادی شامل نیروی انتظامی، سپاه و بسیج یادآور شد: فرماندار نیز به همراه مسئولان شهرستان در تمام طول مدت امداد رسانی در ماسوله حضور داشته و لحظه به لحظه با هماهنگی معاون سیاسی استاندار پیگیر این موضوع بوده است.

احمدی پور با اشاره بر اینکه عدم هماهنگی گروه با هیئت های کوهنوردی و استفاده نکردن از راهنمایان زبده موجب بروز این حادثه شده است، تاکید کرد: در چنین اعزام هایی بطور حتم می بایست از طریق مراجع ذیربط و با هماهنگی هیئت های کوهنوردی شهرستان اقدام شود.

کد خبر 2277327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha