۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۲۴

ابومازن:

هیچ تناقضی میان آشتی ملی و مذاکرات صلح با اسرائیل وجود ندارد

هیچ تناقضی میان آشتی ملی و مذاکرات صلح با اسرائیل وجود ندارد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی در خصوص نگران کننده بودن توافق حماس و فتح اعلام کرد: تناقضی میان آشتی ملی وروند گفتگوهای صلح با اسرائیل وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره "ابومازن" رئیس تشکیلات خورگردان فلسطین با انتشار بیانیه ای  اعلام کرد هیچ تناقضی میان آشتی ملی و سازش با رژیم اسرائیل وجود ندارد.

وی همچنین تاکید کرد که بر تحقق صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی بر پایه راهکار تشکیل دو کشور، طبق معاهدات بین المللی پایبند است.

ابومازن تصریح کرد: آشتی ملی نقش گسترده ای را در تحقق راهکار تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس ایفا خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: منافع مردم فلسطین در گرو حفاظت از وحدت اراضی و مردم است.

رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین با بیان اینکه اتخاذ اقدامی اینچنینی مورد حمایت و تایید کشورهای عربی و بین المللی است، قدرت فلسطین را در مذاکرات با اسرائیل تقویت می کند و با طرح صلح عربی و توافق های به عمل آمده در مکه، دوحه و قاهره و تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2012 که فلسطین را به عنوان کشور ناظر غیر عضو در سازمان ملل منسجم و هماهنگ است.

این در حالی است که جی ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به انتشار اخباری در خصوص انجام توافقات گسترده میان حماس و فتح، این اقدام را ناامید کننده خواند و اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیمی از سوی تشکیلات خودگردان باعث بی نتیجه ماندن مذاکرات  سازش با اسرائیل است.

کد خبر 2277467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha