۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۳۱

قنبری:

شکستن سنگ نمک های دریاچه ارومیه توسط افراد سودجو منجر به طوفان نمک می شود

شکستن سنگ نمک های دریاچه ارومیه توسط افراد سودجو منجر به طوفان نمک می شود

تبریز- خبرگزاری مهر: دبیر خانه کشاورز آذربایجان شرقی گفت: شکستن سنگ نمک های دریاچه ارومیه توسط برخی افراد سودجو منجر به طوفان نمکی در منطقه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی قنبری عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: در هنگام وزیدن باد، گرد و غباری از نمک دریاچه ارومیه به مزارع، روستاها و شهرهای اطراف منتقل می شود و باعث بیماری های پوستی در ساکنان حاشیه دریاچه می شود.
 
وی ادامه داد: برخی از سودجویان زندگی مردم حوزه دریاچه ارومیه را بازیچه قرار می دهند و محیط زیست هم در این خصوص از رسیدگی به مسئولیت خود سر باز زد.
 
قنبری از شورای اسلامی آذربایجان شرقی خواست تا در این خصوص برنامه ها و وظایف خود را برای مقابله با بحران دریاچه ارومیه تعیین کند.
 
مشاور رییس شورای اسلامی آذربایجان شرقی نیز در ادامه گفت: نیازی به احیای دریاچه ارومیه برای خلاصی از بحران و خطرات دریاچه احساس نمی شود، چرا که با فعال شدن گسل آذربایجان و دست روی دست گذاشتن برخی مسئولان و بی تفاوتی نسبت به فاجعه گسل و زلزله، تا 10 سال دیگر آذربایجانی نخواهد بود که بخواهیم برای احیای دریاچه ارومیه چاره اندیشی کنیم.
 
جعفری از بازاریان و اصناف تبریز خواست تا مسئولان را برای نجات دریاچه ارومیه حمایت کنند.
 
وی اظهار داشت: انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه کارساز نخواهد بود و برای نجات دریاچه ارومیه باید آب مورد نیاز از حوضه دریای خزر تامین شود.
کد خبر 2277695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha