۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۲۸

كشته شدن يك قلاده از گونه در معرض انقراض خرس سياه آسيايي

كشته شدن يك قلاده از گونه در معرض انقراض خرس سياه آسيايي

مدير ديده بان محيط زيست و حيات وحش ايران از كشته شدن يك قلاده از گونه در معرض انقراض خرس سياه آسيا يي خبر داد.

كيوان هوشمند در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين مطلب افزود: بر اساس گزارشات موثق از استان هرمزگان یک خرس سیاه آسیایی در شهرستان رودان توسط افراد ناشناس کشته شده است.

به گفته وي، لاشه این خرس ابتدای هفته جاری در حاشیه باغ های روستای برنطین از توبع شهرستان رودان در نزدیکی محلی کشف شده است که بهمن ماه گذشته دو توله خرس سیاه در آن محل وارد یک باغ مرکبات شده بودند.

مدير ديده بان محيط زيست و حيات وحش ايران إظهار داشت: لاشه این خرس سیاه درحالی کشف شده که توسط حیوانات لاشه خوار خورده شده است و به احتمال فراوان متعلق به یکی از دو توله خرسی است که بهمن ماه ۱۳۹۲ درون یک باغ مشاهده و سپس ناپدید شدند.                                                                                                                                                                        

هوشمند تصريح كرد: با وجود اهمیت حذف این گونه نادر و در معرض انقراض، پس از گذشت حدود یک هفته از کشف لاشه این خرس سیاه آسیایی، تاکنون اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

به گزارش مهر، خرس سیاه آسیایی هم اکنون در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN RED LIST) در طبقه در آستانه انقراض (CR) قرار دارد و هیچ آمار مشخصی از تعداد اندک باقیمانده جمعیت این یک خرس سیاه آسیایی وجود ندارد. 

کد خبر 2277851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha