۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۵۰

با حضور آیت الله مکارم شیرازی:

اختتامیه مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد

اختتامیه مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد

قم - خبرگزاری مهر: اختتامیه پنجمین دوره مسابقات قرآنی حوزه‌های علمیه با حضور آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد و از بر‌ترین‌ها تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه شامگاه شنبه در دارالقرآن کریم علامه طباطبایی(ره) با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی، آیت الله مقتدایی نماینده مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، جمعی از اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه برگزار شد.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام متانت رتبه نخست مسابقات قرآن در رشته قرائت در سال 92 و همچنین حجت الاسلام زمانی قاری ممتاز در رشته حفظ ده جزء قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

قرآن و حدیث در رأس برنامه‌های معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه است

در این مراسم حجت الاسلام هادی حسین خانی با اشاره به اینکه معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه علاوه بر برنامه‌های مختلفی که در حوزه تربیتی، اخلاقی و مشاوره و نیز افزایش ارتقای سطح تربیتی و فرهنگی خانواده‌های حوزویان انجام می‌دهد، گفت: معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه مسئله قرآن و حدیث را در رأس برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برگزار کردن مسابقات قرآن و حدیث در حوزه علمیه است، اضافه کرد: از سال 1388 مسابقات قرآن و حدیث درحوزه علمیه راه اندازی شد و امسال پنجمین دوره آن در حال برگزاری است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های تفسیر، معارف حدیث، حفظ قرآن در بخش یک، پنج، ده، بیست جزء و کل قرآن کریم و همچنین رشته‌های قرائت قرآن برگزار شده است.

وی افزود: در مرحله استانی، این مسابقات در دو رشته حفظ قران و ترتیل در اسفندماه سال گذشته به صورت کتبی و شفاهی به طور همزمان برگزار و مرحله نهایی آن با حضور برگزیدگان در سال جدید در قم برگزار شد.

مسابقات تفسیر و علوم حدیث یازدهم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود

حجت الاسلام حسین خانی با اشاره به اینکه در مجموع حدود 6 هزار نفر از طلاب در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: مسابقات تفسیر و علوم حدیث پنج شنبه یازدهم اردیبهشت ماه به صورت سراسری برگزار خواهد شد.

وی به ویژگی‌های این دوره از مسابقات پرداخت و با بیان اینکه در همه مراحل این دوره از مسابقات این توجه ویژه‌ای به ترجمه و مفاهیم آیات قرآن شده است، گفت: در این دوره از مسابقات مرحله مقدماتی در خود استان‌ها برگزار شد که این خود موجب بالا رفتن توان برگزاری مسابقات قرآنی در استان‌ها و نیز زمینه حضور بیشتر طلاب استان‌ها و شهرستان‌ها را فراهم کرده است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در بیان ویژگی‌های این دوره از مسابقات عنوان کرد: در این دوره در بخش حفظ قرآن، رشته‌های یک جزء و پنج جزء را داشتیم که رقبت بیشتر طلاب را برای شرکت در مسابقات فراهم آورد.

وی گفت: امتیاز‌های این دوره از مسابقات به صورت کیفی و با درجه‌های ممتاز، عالی و خوب داده می‌شود که این خود از دیگر مزایای این دوره از مسابقات است.

در پایان مراسم از برگزیدگان در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

 

کد خبر 2278984

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha