۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۱۷

كريميان:

لزوم تلاش براي نجات زريوار/مريوان مهد علم و عرفان است

لزوم تلاش براي نجات زريوار/مريوان مهد علم و عرفان است

سنندج – خبرگزاری مهر: نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی خواستار تلاش و جديت بيشتر مديران و مسئولان در راستاي نجات درياچه زريوار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امید کریمیان ظهر سه شنبه در مراسم معرفی فرماندار مریوان با اشاره به اينكه، گفت: متاسفانه دریاچه زریوار به دلایل مشکلات زیادی که وجود دارد در حال خشک شدن است و رفع این مشکلات نیازمند ارائه راه حل های کارشناسانه است،اظهار داشت: نباید گذاشت سرنوشت دریاچه زریوار به دریاچه ارومیه تبدیل شود و بعد به دنبال ارائه راه حل باشیم.

وی با اشاره به این مطلب که رشد نیزارها، ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف دریاچه و نبود مدیریت واحد مهمترین مشکلات این دریاچه است، افزود: در حال حاضر اعتباراتی برای ساماندهی زریوار اختصاص یافته که جوابگو نیست و این امر بر بحران دریاچه زریوار می افزاید.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مریوان به عنوان دروازه اقتصادی و قطب گردشگری استان کردستان نامیده شده است و توسعه تمامی جوانب این شهرستان باید اولویت کاری مسئولان باشد.

کریمیان یادآور شد: مریوان مهد علم، عرفان، و ادب و جایگاه شاعران و عارفان بزرگی از جمله ماموستا نالی، هیمن و چوری است و هزاران شهید و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با اشاره به اینکه منکر خدمات شایسته دولت های گذشته در مریوان نیستیم، گفت: متاسفانه با توجه به ظرفیت های موجود در این شهرستان آنچه باید صورت می گرفت انجام نشده است.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جاده ها به عنوان مهمترین نیاز شهرستان مریوان  است و خانواده ای در مریوان نداریم که به شکلی داغدار این جاده نباشد.

کریمیان با اشاره به چالش های سیاسی و اجتماعی موجود در مریوان افزود: بعد از گذشت 24 سال از جنگ، مریوان همچنان شهید و جانباز می دهد و مصداق این گفته هم کشته و زخمی شدن هفت نفر براثر انفجار مین از اول امسال تاکنون در این شهرستان است.

وی بیان کرد: متاسفانه هنوز مشکلاتی در ارتباط با پرونده های تعیین درصد جانبازی افراد شیمیایی شده مریوان وجود دارد که باید حل شود.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جنگل ها و مراتع این شهرستان هر روز دچار آتش سوزی و تخریب می شود و از این رو نیازمند تشکیل کمیته ویژه ای برای بررسی آتش سوزی ها و معرفی افراد متخلف هستیم.

کریمیان ادامه داد: در راستای رفع این مشکلات توجه به سازمان های مردم نهاد، تعامل با ادارات، تقویت بازارچه های مرزی، ارتقای گمرک به اداره کل، حمایت از سرمایه گذاری شخصی و تسریع در راه اندازی منطقه آزاد تجاری مریوان را خواسته اصلی مردم شهرستان مریوان از فرماندار جدید دانست.

وی گفت: انتخاب فرماندار بومی برای مریوان می تواند نقطه امیدی در راستای توسعه همه جانبه و رفع مشکلات این شهرستان باشد.

کد خبر 2281097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha