۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۳۲

فیض:

همایش علمی پژوهشی خلیج فارس در سطح بین المللی برگزار می شود

همایش علمی پژوهشی خلیج فارس در سطح بین المللی برگزار می شود

بندرعباس - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور گفت: در جهاد دانشگاهی تلاش داریم سال آینده همایش علمی پژوهشی را همزمان با روز ملی خلیج فارس به صورت بین المللی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فیض ظهر سه شنبه در دهمین همایش ملی علمی پژوهشی خلیج فارس بیان داشت: باید از ظرفیت های دانشجویان در فعالیت های مورد نیاز جامعه استفاده کنیم.

وی  افزود: اینکه چه شده است، پس از این همه سال برخی اعراب به یاد این موضوع افتاده اند که نام خلیج فارس باید به نام مجعول خلیج "ع ر ب ی" تغییر یابد جای تامل دارد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: علت این موضوع درخشش ایران در عرصه های مختلف بوده که آنها را عصبانی کرده است.

وی بیان کرد: مسیری که ایران در پیش گرفته از دیدگاه استکبار جهانی نگران کننده است و آنها فکر می کنند باید از هر طریقی نام ایران را سبک کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور تصریح کرد: هدف این جریان تضعیف ایران بوده که ما با اقدامات صحیح و مدیریت باید از آن جلوگیری کنیم.

فیض اضافه کرد: در جهاد دانشگاهی تلاش داریم سال آینده این همایش علمی پژوهشی را همزمان با روز ملی خلیج فارس به صورت بین المللی برگزار شود زیرا اینکه یک نفر از خارج کشور به این موضوع بپردازد اهمیت دارد.

وی گفت: همین که افرادی از سایر کشورها نام خلیج فارس را مورد تاکید قرار دهند برای ما مورد توجه است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اگر محققی از داخل کشور موفق به انتشار مقاله ای علمی با محوریت خلیج فارس در یک نشریه معتبر بین المللی خارجی شود از طرف جهاد دانشگاهی به صورت ویژه مورد تقدیر قرار می گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: دیدگاه همه ما برای اثبات حقانیت نام خلیج فارس باید بین المللی باشد.

کد خبر 2281223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha