۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۵۶

سرهنگ حجت آبادی:

علت57 درصد تصادفات در محورهای استان کرمان واژگونی است

علت57 درصد تصادفات در محورهای استان کرمان واژگونی است

کرمان - خبرگزاری مهر: فرمانده پلیس راه استان کرمان علت 57 درصد تصادفات در محورهای مواصلاتی این استان را واژگونی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد حجت آبادی شنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: طی سال جاری واژگونی خودرورها مهم ترین علت تصادفات در جاده های استان کرمان بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه تصادفات؛ واژگونی 57 درصد، عدم توجه به جلو 44 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 25 درصد و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه 11 درصد دلیل وقوع تصادفات را به خود اختصاص دادند.

سرهنگ حجت آبادی گفت: اکثر واژگونی خودرو ها به دلیل خستگی، خواب آلودگی و شتاب زدگی از سوی رانندگان به وقوع می پیوندد.

به طولانی بودن محورهای مواصلاتی استان كرمان اشاره و تصریح کرد: این امر باعث خستگی و خواب آلودگی رانندگان می شود بنابراین توصیه می شود رانندگان پس از دو ساعت رانندگی متوالی، 10 دقیقه استراحت کنند.

این مسئول ادامه داد: محورهایی که بیشترین تصادف را از ابتدای سال 93 تاکنون داشته اند ماهان-  بم، باغین- رفسنجان و شهربابک- انار، انار- رفسنجان و بلوک- جیرفت در حوزه جنوب استان کرمان است.

فرمانده پلیس راه استان کرمان تصریح کرد: قوانین راهنمایی و رانندگی به مظنور حفظ امنیت و جان افراد است و تخطی از آن می تواند حادثه ای به بار آورد که قابل جبران نباشد.

کد خبر 2284120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha