۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۳۵

دهمین همایش اساتید قرآن کریم برگزار شد

دهمین همایش اساتید قرآن کریم برگزار شد

قم - خبرگزاری مهر: دهمین همایش اساتید قرآن کریم در بیت علامه طباطبایی با حضور آیت الله جوادی آملی و اساتيد تفسير قرآن سطوح عالي حوزه علميه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین همایش اساتید قرآن کریم شامگاه چهارشنبه در دارالقرآن علامه طباطبایی با حضور جمعی از مفسران، اساتید و پژوهشگران قرآن برگزار شد.

قرائت آیاتی از کلام الله مجید و سخنرانی آیت الله العظمی جوادی آملی از برنامه‌های این همایش بود.

آیت الله محمدرضا معیدی قمی به عنوان یکی از اعضای شورای منتخب در مجمع عالی تفسیر در این همایش، ضمن گرامیداشت میلاد جواد ائمه و امیر المؤمنین(ع)، یادآور شد: این همایش در دو شب برگزار می‌شود که امشب به خاطر تجلیل از علامه طباطبایی در بیت این عالم بزرگوار برگزار شده و مراسم فردا شب به مناسبت سالگرد ارتحال آیت الله العظمی گلپایگانی در مدرسه این بزرگوار برگزار می‌شود.

عضو شورای منتخب مجمع عالی تفسیر قرآن بیان کرد: بنا داریم تا اساتید فقه اصولی که هنوز درس تفسیر رسماَ به عنوان برنامه درسی آنها قرار نگرفته است دعوت شود تا به این جمع بپیوندند.

وی اظهار کرد: این مجمع عالی تفسیر که مرکز آن در مدرسه حضرت آیت الله گلپایگانی است از زمان تشکیل اقدامات و فعالیت‌های زیادی را انجام داده است.

آیت الله معیدی قمی به جلسات هفته‌ای که این مجمع تشکیل می‌دهد اشاره کرد و گفت: تدوین اساسنامه این مجمع از اقدامات اخیری است که در این جلسات به تصویب و به محضر مراجع عظام تقلید نیز رسید.

درس تفسیر قرآن از حالت جنبی خارج شود

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مراجع گذشته و کنونی و همچنین امام راحل و نیز مقام معظم رهبری این بوده است که درس تفسیر قرآن از حالت جنبی خارج شود، افزود: این مهم اکنون محقق شده است و باید با همت این عالمان بزرگوار درس تفسیر در پایه های 6،5،4 حوزه تنظیم شود.

تکفیری‌ها معضل اساسی جهان اسلام

مدير دارالقرآن علامه طباطبايي نیز در این مراسم، با اشاره به برگزاری این همایش قرآنی در دارالقرآن علامه طباطبايي(ره)، گفت:  اين مركز قرآني از زمان تاسيس تاكنون، فعالیت‌های چشمگیری در زمینه قرآن چون برگزاري همايش‌ها، نشست‌هاي علمي، كارگاه‌ها و كلاس‌هاي آموزشي بيان مفاهيم و علوم قرآن داشته است که در اكثر برنامه‌هاي برگزار شده در این بیت مراجع عظام تقليد به سخنرانی پرداخته‌اند.

مرتضی نجفی قدسی در ادامه سخنان خود به موضوع تکفیری‌ها اشاره کرد و آنها را معضل اساسی جهان اسلام دانست و اظهار امیدواری کرد تا اسلام و شیعه بتواند از این ورطه به سلامت عبور کند.

آیت الله جوادی آملی عصاره معرفتی علامه طباطبایی است

مدير دارالقرآن علامه طباطبايي در بخشی از سخنان خود آیت الله العظمی جوادی آملی را عصاره معرفتی علامه طباطبایی دانست و ایشان را از مفسران بزرگ قرآن کریم خواند.

 

کد خبر 2287528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha