۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۲۰

دو قاچاقچی مواد مخدر و یک قاتل در قم اعدام شدند

دو قاچاقچی مواد مخدر و یک قاتل در قم اعدام شدند

قم - خبرگزاری مهر: دو قاچاقچی مواد مخدر و یک نفر محکوم به قصاص روز گذشته در قم اعدام شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، دادگستری استان قم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک قاچاقچی مواد مخدر به نام، م - د در تیرماه سال 90 با مشارکت افرادی دیگر در امر تهیه و توزیع مواد مخدر از نوع شیشه فعالیت می‌کرد، در آخرین بار پس از خرید شیشه از تهران و در هنگام ورود به قم در عوارضی، خودروی وی متوقف و از داخل آن یک کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف شد.

در بازرسی از منزل وی نیز حدود نیم کیلوگرم شیشه کشف شد که پرونده این فرد پس از صدور کیفر خواست در دادگاه انقلاب قم رسیدگی و متهم بر اساس قانون محکوم به اعدام شد که رای صادره پس از تائید دادستان کل کشور دیروز چهارشنبه در محوطه زندان مرکزی قم اجرا شد.

بر اساس اعلام دادگستری استان قم، نفر دوم نیز قاچاقچی به نام ت – پ اهل قم که از یک قاچاقچی بلوچی به نام، م - ک  در تیرماه سال 90 تریاک را که در بطری‌های نوشابه جاسازی کرده تحویل می‌گیرد و در منزل خود نگهداری می‌کند.

حسب دستور مقام قضائی دادسرای عمومی و انقلاب قم مامورین ضمن ورود به منزل ت - پ مواد مخدر را از خانه وی کشف می‌کنند.

پس از صدور کیفرخواست، پرونده به شعبه دوم دادگاه انقلاب ارسال و دادگاه هر دو قاچاقچی را به اعدام محکوم کرد که حکم صادره در خصوص محکوم علیه قمی در بهمن ماه 92 و در خصوص قاچاقچی بلوچ دیروز چهارشنبه در محوطه زندان مرکزی قم اجرا شد.

نفر سوم نیز به نام الف - د که در نتیجه درگیری لفظی و فیزیکی با مقتول به نام مجتبی در سال 89 از چاقو استفاده و دو ضربه به گردن و شکم وی وارد کرده بود که مقتول بر اثر شدت جراحات و صدمات وارده فوت می‌کند و قاتل پس از جنایت از صحنه متواری شده اما با اقدامات و دستورات لازم که توسط بازپرس ویژه قتل صادر می‌شود.

قاتل مجبور به معرفی خود و حضور در شعبه بازپرسی می‌شود و پس از شکایت اولیاء دم و نظر پزشکی قانونی و اعتراف صریح متهم در کلیه مراحل رسیدگی، اتهام الف - د مبنی بر قتل عمدی مجتبی را اقرار و علم و مسلم دانسته و متهم موصوف به قصاص نفس محکوم می‌کند.

حکم صادره پس از تائید شعبه بیستم دیوان عالی کشور و پس از استیذان رئیس قوه قضائیه روز گذشته در زندان مرکزی قم اجرا شد.

کد خبر 2287753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha