۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۲۰

غلامزاده خبرداد:

كاهش پنج درصدی مراجعين نزاع به پزشکی قانونی فارس

كاهش پنج درصدی مراجعين نزاع به پزشکی قانونی فارس

شیراز – خبرگزاری مهر: مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس گفت: طي سال گذشته32 هزار و794 نفر به دنبال وقوع نزاع به مراكز پزشكي قانوني فارس مراجعه كردند که اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال 91معادل پنج درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکترسعید غلامزاده در این رابطه گفت: از كل مراجعين نزاع درسال گذشته بيشترين مراجعين نزاع در بین شهرستان ها پس از شیراز به ترتيب مرودشت با2هزار و752 نفر ، کازرون با یک هزار و 836 و فسا با یک هزار 479مورد و كمترين آن گراش با 116 نفر، پاسارگاد با 132 نفرو سروستان با 182 نفر ثبت شده ‌است.

وی افزود: آمارمراجعین نزاع درشیراز، سال گذشته 14 هزارو475 نفر ودر سال 91تعداد 17 هزارو 292نفر ثبت شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با اشاره به درگیری هایی که به دنبال تصادفات جزئی بین دو یا چند وسیله نقلیه رخ داده را از جمله مراجعات پزشکی قانونی دانست و افزود: به علت ناراحتی و عدم کنترل، بعد از این حوادث مشاجره لفظی رخ می دهد و بعضاً این مشاجرات به درگیری های فیزیکی منجر می شود.

دکتر غلامزاده تصریح کرد: بسیاری از این درگیری ها همراه با آثار و علایم ضرب و جرح هستند و به دنبال آن منجر به شکایت از طرف مقابل و ارجاع به پزشکی قانونی می شود و در پزشکی قانونی هم مشاهده کرده ایم آنچه زمینه اولیه دعوا و منازعه و آسیب به افراد شده همان تصادف جزئی بوده است.

وی در پایان از همه هموطنانخاصه رانندگان خواست در حوادث رانندگی با تحمل و سعه صدر برخورد کنند تا طی مراحل قانونی و جبران خسارت از طریق مبادی ذیربط انجام گیرد.

کد خبر 2289501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha