۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۵

انتقاد امام جمعه شهرستان بندر گز:

نیروی انتظامی مقابله با بدحجابی را کنار گذاشته است

نیروی انتظامی مقابله با بدحجابی را کنار گذاشته است

گرگان - خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرستان بندر گز گفت: برخورد فیزیکی و قاطع با بد حجابی جز وظایف نیروی انتظامی است که امروز متاسفانه این دستگاه نظارتی وظیفه خود را کنار گذاشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مصطفی محمدی شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت شهید طلبه علی خلیلی افزود: وظیفه نیروی انتظامی برخورد با جرم مشهود است، بی حجابی در جامعه امروز جرم مشهود به شمار می رود، چرا نیروی انتظامی با آن مقابله نمی کند؟

وی تصریح کرد: شهیدی در روحانیت برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر که جز واجبات دینی است جان خود را از دست داد و به مقام شهادت نائل شد؛ در نشست امروز آمده ایم تا اعلام کنیم همه ما دنباله رو هدف این شهید والا مقام هستیم.

امام جمعه شهرستان بندر گز با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز سرطان گرفته، بیان داشت: جامعه ای پویا است که در آن احکام دین اجرا شود و احکام دین زمانی زنده می شود که امر به معروف و نهی از منکر در آن همیشه زنده بماند.

وی ادامه داد: درصورت مشاهده منکر همه افراد در جامعه موظف به تذکر هستند، وقتی هریک از افراد نهی از منکر را به خوبی انجام دهد وظیفه نیروی انتظامی در این راستا کمتر می شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان این نکته که مقام معظم رهبری برای نیروهای ارزشی احساس  خطر کردند، اضافه کرد: ایشان در فرمایشات خود برای نهی از منکر جوانان تاکید کردند که این وظیفه را گروهی انجام دهند تا حادثه ای مشابه شهید خلیلی تکرار نشود.

وی امر به معروف را از وظایف عمومی و حتمی دین دانست و بیان کرد: اگر می خواهید امنیت جامعه بماند امر به معروف را زنده نگه دارید؛ در کلام امیر المومنین امر به معروف و نهی از منکر از برخی واجبات دینی مانند جهاد، حج، نماز و روزه بیشتر دارای اهمیت است.

حجت الاسلام محمدی اذعان کرد: دلیل افزایش بی حجابی، بی عفتی در جامعه سکوت مسلمانان است؛ همه باید نسبت به اعمال یکدیگر نگهبان باشیم و این مسئولیت خیلی سنگینی است.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی شهید، جانباز، و ایثارگر برای به دست آوردن جامعه دینی به اسلام هدیه کردیم اینهمه مشکلات و مصائب را به جان خریدیم تا نظام اسلامی پایدار بماند.

وی ضمن یادآوری این نکته که جنگ تمام نشده فقط نوع آن تغییر کرده است، اظهار کرد: جنگ امروز با جنگ دیروز متفاوت است ؛ امروز شبیه خون قتل عام فرهنگی است. اگر دیروز خونپاره ، نارنجک و تفنگ بود و جوانان ما دست، پا و جان خود را برای زنده نگه داشتن نظام در 8 سال دفاع مقدس هدیه کردند امروز با تهاجم فرهنگی دست جوانمردی، مردانگی و غیرتمندی را دشمنان قطع می کنند.

امام جمعه شهرستان بندر گز خاطر نشان کرد: امروز پای جوان قطع نمی شود بلکه پای دینداری او می لرزد، امروز جوان در جنگ قطع نخاعی نمی شود بلکه دشمنان نخاع دینی او را قطع می کنند.

وی اعلام کرد: جوانان در جنگ امروز شهید نمی شنود که اگر شهید می شدند یاد آنها برای همیشه زنده می ماند بلکه با ترویج انواع مواد و مسکرات روح جوان را می کشند و از جوان امروز چیزی به جز مرده متحرک نمی ماند که سربار جامعه است.

وی تاکید کرد: برای جوانان سربار باید هزینه، وقت و نیروی انسانی را صرف کرد که بخش عمده ای از انرژی نظام در این حوزه گرفته می شود و دشمنان اسلام هم همین را می خواهند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: ترویج بی حجابی، ماهواره و مواد مخدر جز سیاست های استکبار جهانی است که دشمنان قدیم تا به امروز نظام جمهوری اسلامی بوده اند.

وی تصریح کرد: مستر هنفر از جاسوسان انگلیسی در خاطرات خود نوشته " اگر زمانی بخواهید کشور اسلامی را از بین ببرید ابتدا مسکرات و مواد مخدر را در بین مردم آن رواج دهید، پس از اینکه جوانان به این مشکل دچار شدند جامعه قدرت مقاومت نخواهد داشت".

امام جمعه شهرستان بندرگز یادآور شد: آدولف هیتلر می گوید" قبل از تهاجم نظامی در یک کشور، تهاجم فرهنگی ایجاد کنید آن وقت در می یابید که به سرعت می توان آن کشور را شکست داد".

وی اعلام کرد: دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد تهاجم فرهنگی در نظام اسلامی به کار گرفته است و در این راستا برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای دارند. ما به دنبال چه هستیم؟ زنده نگه داشتن سنت پیامبر و عقاید اسلام؟ اگر اینطور است پس چرا عده ای از دولمتردان ایران به دنبال زنده کردن نمادهای سلطنتی هستند؟

حجت الاسلام محمدی اذعان کرد: عده ای از دولتمردان می گویند آرم هلال احمر را برداریم و به جای آن شیرو خورشید را جیاگزین کنیم. این افراد با ادعایشان در مقابل فرمان امام(ره) ایستادگی کرده اند زیرا امام(ره) در روزهای اول انقلاب اسلامی اعلام کرده بود که آرم و نمادهای شاهنشاهی باید از بین برود.

وی ادامه داد: ما می گوییم اسرائیل غده سرطانی است و باید از بین برود اما رئیس جمهورمان می گوید من نمی گویم که اسرائیل باید از بین برود؛ تو نمی گویی اما مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند.

وی اعلام کرد: امروز حدود قصاص را یک عمل غیر انسانی معرفی می کنند زیرا غرب با آن مخالف است، آنها می گویند بدون غرب نمی توان زندگی کرد در حالی که بنیانگذار جمهوری اسلامی می فرمودند " از اینکه غرب چگونه درباره ما بیندیشد خوفی نداریم".

حجت الاسلام محمدی با بیان این نکته که بد حجاب و بی دین در جامعه زیاد نیست، افزود: تعداد این افراد در جامعه زیاد نیست اما مهم این است که همین تعداد معدود پررو هستند، زنان چادری و محجبه باید در مقابل این افراد تظاهرات کنند تا آنها سر جای خود بنشینند.

وی ضمن اشاره به طرح عفاف و حجاب در شورای انقلاب فرهنگی اظهار کرد: طرح حجاب و عفاف جز مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که در طول این 35 سال هیچگاه اجرایی نشد.

امام جمعه شهرستان بندر گز در خاتمه یادآور شد: امیدواریم نابسامانی های مملکت ایران، گرفتاری های امیرالمونین رفع شود و مسلمانان سربلند، دشمنان اسلام و مکاران علیه انقلاب و اسلام، حیله گران علیه قرآن و بازیگران علیه منبر و مرجعیت اگر قابل هدایت هستند، هدایت شوند در غیر این صورت ریشه کن شوند.

کد خبر 2290101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha