۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۰۹

فرمانده مرزباني خبر داد:

دستگيري متهم اختلاس 100 ميلياردي توسط درياباني/ استفاده از بالن براي پايش مرزها

دستگيري متهم اختلاس 100 ميلياردي توسط درياباني/ استفاده از بالن براي پايش مرزها

بندرعباس - خبرگزاري مهر: فرمانده مرزباني ناجا از دستگيري متهم اختلاس 100 ميليارد توماني توسط نيروهاي درياباني خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسين ذوالفقاري ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بندرعباس در خصوص برنامه هاي مرزباني در سال 93 عنوان كرد: امسال بنا داريم در مرزهاي استان سيستان بلوچستان به طور كامل حضور پيدا كنيم و همچنين در مناطق شمال غرب و غرب كشور نيز مرزباني حضور كاملي خواهد داشت.

وي در ادامه از استفاده از بالن براي پايش مرزهاي كشور خبر داد و افزود: بالن هاي پايش مرزها از نوع تاكتيكي در رزمايش مرزباني تست شد و در حال نهايي كردن قرارداد هستيم تا از اين بالن ها براي توسعه پايش مرزها استفاده كنيم.

فرمانده مرزباني ناجا ادامه داد: در زمينه درياباني نيز توسعه رادارهاي دريايي را براي پايش قوي تر مرزها خواهيم داشت و تجهيز شناورهاي دريايي نيز ديگر برنامه ما خواهد بود.

ذوالفقاري تصريح كرد: براي كنترل شناورهاي صيادي و تجاري در عبور از مرزهاي دريايي يكي از برنامه هاي ما نصب "جي پي اس" بر روي شناورهاست و توسعه آموزش يگان هاي مرزي و تجهيز بيشتر از جمله مهمترين برنامه هاي ما خواهد بود.

وي در ادامه با بيان اينكه به علت كنترل مرزهاي سيستان و بلوچستان شاهد كاهش ورود مواد مخدر به كشور بوده ايم، اظهار داشت: در سفري كه به همراه وزير كشور به پاكستان داشتيم نيز مسئولان پاكستان قول دادند تا با نا امني و اشرار و قاچاقچيان در مرزها برخورد كنند.

فرمانده مرزباني ناجا اضافه كرد: در كشفيات سوخت، مشروبات الكلي، كالا و اسلحه در مرزهاي كشور شاهد افزايش 51 تا 200 درصدي طي سال گذشته بوده ايم.

ذوالفقاري با بيان اينكه مقابله با قاچاق سوخت علاوه بر اقدامات سلبي نيازمند اقدامات ايجابي است، عنوان كرد: علاوه بر برخورد فيزيكي، مقابله با قاچاق سوخت بايد از طريق ساز و كارهاي غيرانتظامي نيز پيگيري شود كه يكي از راهكارها در اين خصوص اين است كه سوختي كه به شكل قاچاق از كشور خارج مي شود، با قيمتي مناسب به مردم مرزنشين داده شود تا مرزنشينان آن را به فروش برسانند و از خروج سرمايه هاي كشور جلوگيري شود.

وي گفت: اين كار در مناطقي از سيستان و بلوچستان اجرايي شد كه به دليل تفاوت كم قيمت استقبال چنداني از آن صورت نگرفت اما وزارت نفت و ستاد مبارزه با قاچاق قول داده اند تا اين كار را به شيوه اي مناسب اجرايي كنند.

فرمانده مرزباني ناجا در ادامه از دستگيري متهم اختلاس 100 ميليارد توماني توسط نيروهاي درياباني خبر داد و بيان داشت: اين فرد كه مرتكب اختلاس 100 ميليارد توماني شده و مدت زيادي تحت تعقيب بود و حتي ادعا شده بود كه به تايلند فرار كرده است، هفته گذشته با اقدامات سنگين اطلاعاتي توسط درياباني بوشهر و با همكاري نيروي انتظامي استان فارس دستگير شد.

کد خبر 2291405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha