۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۵

مدني:

13 محصول جديد در دستور كار خودروسازي سايپا قرار دارد

13 محصول جديد در دستور كار خودروسازي سايپا قرار دارد

گلپايگان - خبرگزاري مهر: مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: يكي از غفلت هاي ما طي چند سال گذشته عدم توسعه محصولات جديد خودرو بود لذا در حال حاضر 13 محصول جديد در دستور كار توليد داريم.

به گزارش خبرنگار مهر، سعيد مدني شامگاه چهارشنبه به اتفاق مديرعامل مگاموتور و مسئولين شهرستان در بازديد از شركت هاي صنعتي توليد قطعات خودروي گلپايگان، اظهار داشت: خوشبختانه شاهد روند رو به رشد و توسعه شركت هاي صنعتي گلپايگان هستیم.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با بيان اينكه از چندين سال قبل، شركت هاي توليد قطعات خودروسازي دچار فراز و نشيب هاي فراوان شدند، افزود: هم اكنون در شرايط ثبات قرار داريم و اميدواريم تا سال آينده اين شركت ها دو برابر ظرفيت فعلي توليد کنند.

وي با تأكيد بر اينكه گروه سايپا نهايت همكاري را چه از بعد فني و چه از بعد دانش فني و تكنيكي با اين شركت ها به عمل خواهد آورد، تصريح كرد: در شرايط فعلي به علت عدم وجود ظرفيت كافي در توليد خودرو لازم است بر روي ضعف صنعت خودروسازي بيشتر كار كنيم تا به منظور بالابردن ظرفيت ها توان قطعه سازها را با طرح ها و محصولات جديد افزايش دهيم.

مدني در جمع صنعتگران و توليدكنندگان قطعات خودرو با بيان اينكه طي دهه سال 80 تا 90 با افزايش هفت برابري قيمت ها مواجه بوديم و براي به روز كردن قيمت خودرو هيچ اقدامي صورت نگرفت و قيمت هاي خودرو ثابت بود، افزود: طي اين سال ها شركت هاي خودروسازي با ضررهاي بسيار مواجه شدند و به همين لحاظ توليد خودرو با كاهش شديد مواجه شد.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با بيان اينكه با استقرار دولت جديد روال در حال عادي سازي است، افزود: با برنامه ريزي هاي انجام گرفته توانستيم پرداخت هايمان را به توليدكنندگان قطعات خودرو از 9ماه تا يك سال به سه ماه تا چهارماه و برخي را به روز پرداخت كنيم و به همين لحاظ توليد تا حدي رونق گرفته و روند رو به رشد پيدا کرده است.

وي با انتقاد از برخي سياسي بازي ها در امور خودرو، بيان داشت: با تدوين برنامه استراتژيك تا سال 1404 مقرر شد تا سال 1395 به توليد سال 90 برگرديم و به توليد سه ميليون خودرو كه دو ميليون براي مصارف داخلي و يك ميليون براي صادرات است، دست يابيم.

مدني تصریح كرد: ما در صادرات به 14 كشور با جمعيتي بالغ بر 400 ميليون نفر طرف هستيم و بر همين اصول توليد يك ميليون خودرو جهت صدور به كشورهاي موردنظر را برنامه ريزي كرده ايم.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با اشاره به اينكه يكي از غفلت هاي ما طي چند سال گذشته عدم توسعه محصولات جديد خودرو بود، افزود: در حال حاضر 13 محصول جديد در دستور كار توليد داريم.

وي در پايان با بيان اينكه از نظر توسعه محصول مشكل خاصي نداريم، اظهار داشت: شركت هاي توليد قطعات بايد داراي طرح مدون باشند و با توجه به نياز 30 درصد توليد بلبرينگ بنا داريم اين صنعت را به طور كامل در كشور ايجاد نموده و به لحاظ وجود پايه آن در شهرستان گلپايگان طرح توسعه آن هم در اين شهرستان بايد پيگيري شود.
 

کد خبر 2300965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha