۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۰۸

صادقلو

روابط عمومی ها روحیه امیدواری را در سازمان ها زنده کنند

روابط عمومی ها روحیه امیدواری را در سازمان ها زنده کنند

گرگان – خبرگزاری مهر: استاندار استان گلستان با بیان این که اگر می خواهیم در حکومت به نتایج خوبی دست پیدا کنیم یکی از بازوان اصلی که باید به آن توجه کنیم روابط عمومی ها هستند، گفت: روابط عمومی ها روحیه امیدواری را در سازمان ها زنده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صادقلو بعد از ظهر پنجشنبه در جشنواره روابط عمومی های برتر استان گلستان ابراز داشت: روابط عمومی ها باید از تمامی کارهای  مدیران اطلاع داشته باشند و از آنها آگاه باشند و البته برخی از مدیران نسبت به روابط عمومی ها دارای ظرفیت بالایی هستند.

وی با بیان اینکه جهان از یک دهکده جهانی به سمت خانوده جهانی در حال حرکت است، تصریح کرد: استان گلستان یک قطعه ای کوچک از این خانوده جهانی است و لازمه ایجاد رفتار مناسب در این خانوده جهانی وجود روابط عمومی هایی توانمند است.

صادقلو روابط عمومی را تصلیح نرم افزارانه قبل از تصلیح سخت افزارانه دانست و خاطرنشان کرد: روی آوری به روش های نو با استفاده از فناوری های روز یکی از نکات مهمی است که روابط عمومی ها باید به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: هزینه نوسازی در روابط عمومی در واقع هزینه نیست بلکه تولید است  و این ویژگی مهمی است که باید در باور ها اتفاق بیفتد  و مدیران باید نسبت به این مسئله توجه داشته باشند.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه فردی که در روابط عمومی انتخاب می شود باید خوش اخلاق باشد، اظهار داشت: ما یک خانواده ایم و اساس بقای هر خانوده ای خوش اخلاقی است و باعث توفیقات زیادی می شود و مدیران باید تلاش کنند تا خوش اخلاق ترین فرد را برای روابط عمومی انتخاب کنند .

وی ادامه داد: البته در کنار خوش اخلاقی ظاهر فرد روابط عمومی هم باید مناسب باشد  و فردی عبوس را نباید در روابط عمومی سازمان قرار داد.

صادقلو با اشاره  به اینکه روابط عمومی باید در بدترین شرایط برای سازمان خود امید ساز باشد، داشت: روابط عمومی در یک سازمان باید امیدوارترین فرد باشد  چرا که لازمه تحرک در یک اداره بر بنای امید استوار می شود  و اگر روابط عمومی نتواند چهره ای امیدوار را ایجاد کند می تواند باعث ایجاد نا امیدی در کل سازمان شود.

وی شناخت و تسلط از اداره و محیط کاری را از دیگر وظایف یک روابط عمومی عنوان کرد و اذعان داشت: روابط عمومی می تواند با تسلطی که بر اداره داشته باشد مسائل را به خوبی بشناسد و البته روابط عمومی مانند شیخ جهنمی نباید در اداره ساخته شود چرا که این باعث می شود افراد را از باور ها ، پایداری و هویت دور کند .

این مسئول  عدالت محوری را در روابط عمومی یک اصل مهم دانست و ابراز داشت: استعداد یابی و شکوفایی سازی باید توسط روابط عمومی ها در ادارات ایجاد شود و همچنین روابط عمومی باید بتواند بین حاکمیت و مخاطب و مدیریت و مردم تعاملی سازنده ایجاد کند و البته مدیران هم باید برخی اوقات این نقش دوطرفه را بررسی کنند .

وی با عنوان اینکه باید ظرفیت انتقاد پذیری در روابط عمومی باید وجود داشته باشد، گفت: پاسخ غلط ندادن و آدرس غلط ایجاد نکردن  و همچنین یکطرفه نکردن پاسخ ها از مقوله های روابط عمومی است که باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند.

استاندار گلستان در پایان بر ایجاد امید آفرینی و شعف بین کارکنان یک اداره به وسیله روابط عمومی تاکید کرد و یادآور شد: یکی دیگر از وظایف روابط عمومی ها ایجاد آیتم ها خوب با ادبیات مناسب است و همچنین روابط عمومی ها شبکه عیون هستند وگاهی افرادی که در اداره گزارش می دهند و ممکن است خود بینی ایجاد نمایند را شناسایی کنند چرا که این امر باعث می شود از کل واقعیت فاصله بگریم.

کد خبر 2301242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha