۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۴

رسانه آمریکایی بررسی کرد؛

دلایل جدی نگرفتن خطوط قرمز آمریکا برای چین

دلایل جدی نگرفتن خطوط قرمز آمریکا برای چین

یک رسانه آمریکایی با پرداختن به خطوط قرمز تعیین شده از سوی آمریکا برای پکن در دریای چین به بررسی علت اینکه چرا این خطوط قرمز جدی گرفته نخواهند شد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه آمریکایی بریت بارت در مطلبیبه بررسی دلایل جدی گرفته نشدن خط قرمز آمریکا از سوی چین پرداخت.

در این مطلب با اشاره به اظهارات وزیر دفاع آمریکا که دیروز بعد از سخنان شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در سنگاپور درباره اقدامات چین در دریای چین گفت: ما بارها به وضوح گفته ایم که در مناقشات ارضی در کنار هیچ طرفی نمی ایستیم اما قویا با توسل به ارعاب و زور برای پیشبرد ادعاها مخالفیم.

چاک هیگل در ادامه در اظهاراتی که نویسنده مطلب از آن به عنوان تعیین" خط قرمز" برای چین از سوی آمریکا در دریای چین نام می برد، افزود: ما با هرگونه تلاش از سوی هر کشوری که باشد چه کشور بزرگ چه کشور کوچک برای ایجاد محدودیت برای پرواز هواپیماها و کشتیرانی چه نظامی و چه غیرنظامی مخالفیم. آمریکا در مواردی که اصول بنیادین حقوق بین الملل نقض شود اینگونه اقدمات را نادیده نخواهد گرفت.

نویسده مطلب در ادامه می نویسد: مشکل اینجا است وقتی که آمریکا خط قرمز تعیین می کند دیگر بسیاری در جهان آن را جدی نمی گیرند و به آن اهمیتی نمی دهند، زیرا آنها تجربیات تعیین خط قرمز از سوی آمریکا در سوریه و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و همچنین الحاق بسیاری از قسمت ها در دریای چین به خاک این کشور را شاهد بوده اند.

نویسنده همچنین با اشاره به سخنان اخیر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره سیاست خارجی آمریکا را نشان دهنده دانش ضعیف وی از تحولاتی که در جهان جاری است می خواند.

نویسنده در پایان با اشاره به یک گفته آبراهام لینکن خطاب به چاک هیگل و اوباما می گوید: وقتی نمی توانی کاری انجام دهی و سخنت باعث از بین رفتن تمام تردیدها می شود بهتر است ساکت بمانی.

 

 

کد خبر 2303050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha