۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۴

درخشان خبر داد:

پرداخت هزار میلیارد ریال مستمری به بیمه گذاران سرابی/ بیمه کارگران ساختمانی مطابق با سهمیه ابلاغی

پرداخت هزار میلیارد ریال مستمری به بیمه گذاران سرابی/ بیمه کارگران ساختمانی مطابق با سهمیه ابلاغی

سراب – خبرگزاری مهر: رئیس اداره تامین اجتماعی سراب گفت: سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد ریال مستمری به بیمه گذاران سرابی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر درخشان دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمایت دولت در قالب  بیمه تامین اجتماعی از اقشار آسیب پذیر گام مهمی در جهت برقراری عدالت اجتماعی است، افزود: از سال 92 تاکنون یک هزار و 957 نفر از مزایای بیمه کارگران ساختمانی بهره مند شده اند.

وی در ادامه با اشاره به نحوه بیمه کارگران ساختمانی خاطر نشان کرد: بیمه کارگران ساختمانی بر اساس سهمیه  در نظر گرفته و به صورت ابلاغی انجام می شود که در این سهمیه بندی معیارهای جمعیتی و تعداد بیمه گذاران مد نظر قرار می گیرد.

رئیس تامین اجتماعی سراب تصریح کرد: همه افراد اعم از لوله کش، نقاش، سیمان کار، گچ کار، نماکار، سیم کش و کارگران ساده که به صورت فصلی در ساختمان کار می کنند، مشمول بیمه کارگران ساختمانی هستند که هنوز سهمیه سال 93 ابلاغ نشده اما با تلاش های نماینده سراب سال گذشته حدود یکصد نفر به سهمیه در نظر گرفته شده برای سراب افزوده شد.

درخشان با تشریح جزئیات این طرح گفت: با تشکیل انجمن صنفی کارگران ساختمانی در سراب افراد گروه هدف می توانند با تشکیل پرونده در این انجمن متقاضی  استفاده از مزایای بیمه کارگران ساختمانی شوند و بازرسان تامین اجتماعی نیز با بررسی هایی که از کانال های مختلف انجام می دهند کارگران مشمول را شناسایی می کنند.

رئیس تامین اجتماعی سراب در پایان شمار بیمه شدگان اصلی شهرستان را 15هزار نفر و بیمه شدگان تبعی را 550 هزار مورد عنوان کرد و گفت: در سال 92 بیش از یک هزار میلیارد ریال مستمری در سطح شهرستان سراب به بیمه گذاران پرداخت شده و افزون بر کارگران ساختمانی، قالی بافان خانگی و باربران نیز مشمول طرح حمایتی بیمه تامین اجتماعی هستند.

کد خبر 2303444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha