۲۳ خرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۲۰

تئاتر "ترانه های قدیمی" در شیراز به روی صحنه رفت

تئاتر "ترانه های قدیمی" در شیراز به روی صحنه رفت

شیراز – خبرگزاری مهر: نمایش ترانه های قدیمی در تالار حافظ شیراز اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر ،  درحالیکه استقبال کم نظیری از این نمایش در شیراز و تالار حافظ صورت گرفت، رحمانیان پیش از اجرای سانس دوم ترانه های قدیمی درحالیکه ابراهیم حقیقی، گرافیست هم در این برنامه حضور یافت، با نکوداشت استاد رحیم هودی این نمایش – موسیقی را به وی تقدیم کرد.

هودی نیز در جملاتی کوتاه با ستودن نمایش ترانه های قدیمی این اثر نمایشی موسیقی را کاری نو از سوی رحمانیان عنوان کرد و گفت: از این که محمد رحمانیان در ستایس موسیقی های جاوادنه ایرانی چنین کار زیبایی را به صحنه برده احساس بی نظیری دارم.

وی افزود: ستایش ترانه های جاوادنه ایرانی در این نمایش قابل تقدیر است.

موسيقي- نمايش «ترانه هاي قديمي» به نويسندگي و کارگرداني محمد رحمانيان از 22 تا 24 خرداد 1393 در دو سانس ساعت 18 و 20:30 در سالن سبز مجموعه فرهنگي هنري حافظ به روي صحنه مي رود.

بازيگران اين نمايش را علي عمراني، مهتاب نصيرپور، حبيب رضايي، افشين هاشمي، اشکان خطيبي، هومن برق نورد، سحر دولتشاهي، معصومه رحماني و پريا طاهري تشکيل مي دهند.

آهنگساز و مشاور کارگردان، فردين خلعتبري است و سامان احتشامي به عنوان پيانيست و علي زند وکيلي به عنوان خواننده، گروه را همراهي مي نمايند.

نمايش ترانه هاي قديمي، ترکيبي از هشت نمايش کوتاه است که در بهار سال 1390 خورشيدي در تهران مي گذرد، با ترانه هايي که بسياري از ما با آن  خاطرات تلخ و شيرين زيادي داريم.

از نکات جالب اجرای شیراز ترانه های قدیمی اینکه در نسخه تهران این نمایش علی سرابی، بازیگر نقش وارطان، گارسون کافه نادری را بازی می کرد که به علت همزمانی اجرای نمایش "خشکسالی و دروغ" در تهران نقش وی را به خوبی هومن برق نورد برعهده گرفته است.

در بخشی از نمایش ترانه های قدیمی که حاوی تصنیف های ماندگار موسیقی ایرانی است هنگام خواندن ترانه "بهار امید" گروه همراه با علی زندوکیلی و تماشاگران به اجرای این ترانه پرداختند.

این درحالیست که همزمان با به صحنه رفتن نمایش ترانه های قدیمی در تالار حافظ شیراز، کتاب نمایشنامه آن نیز توسط نشر نیلا به کتابفروشی ها آمده است.

این تئاتر از روز گذشته در شیراز کار خود آغاز کرد و امروز نیز در تالار حافظ میزبان علاقه مندان به تئاتر است.

کد خبر 2310484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha