۲۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۴۶

آیت الله شاهچراغی:

وابستگی به دنیا مهمترین آسیب روحانیت است

وابستگی به دنیا مهمترین آسیب روحانیت است

شاهرود – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان سمنان وابستگی به دنیا را آسیب روحانیت دانست و گفت: روحانیت از آغاز غیبت کبری تا امروز پاسدار اسلام بوده، هست و خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی عصر یکشنبه در همایش ائمه جمعه و جماعات و مبلغان شرق استان سمنان با نام "طلایه داران تبلیغ"، که در آستانه ماه مبارک رمضان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در محل حرم شهدای گمنام شاهرود برگزار شده بود خطاب به مبلغان تصریح کرد: پول چیز بدی نیست، اما اگر پولی شدید دیگر نمی توانید خدایی شوید.

وی با بیان اینکه این بدان معنا نیست که محتاج باشید، بلکه نباید حریص و وابسته به مال دنیا باشید تاکید کرد: اگر خداوند بخواهد به بنده خوبش خیری بدهد، مال، ثروت و پست و مقام نمی دهد بلکه به او اسلام شناسی، عدم وابستگی به دنیا و توفیق دیدن عیوب خودش را به او اعطا می فرماید.

روحانیان از ظرفیت منابر برای رسیدن به کمال مطلوب استفاده کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: روحانیت از آغاز غیبت کبری تا بحال پاسدار اسلام بوده، هست و خواهد بود.

وی خطاب به روحانیان حاضر در جلسه تاکید کرد: محراب، منبر، ماه مبارک رمضان، تریبون نماز جمعه و ... همه از ظرفیت هایی است که می توانید در این راه برای رسیدن به کمال مطلوب استفاده کنید.

آیت الله شاهچراغی گفت: لازمه استفاده از این ظرفیت ها مطالعه و تقویت بنیه علمی، اخلاقی و سیاسی شماست.

وی با ذکر مثالی تقویت بنیه سیاسی را اینگونه بیان کرد: امروزه باید بدانیم که از چه کسی دفاع می کنیم و از چه کسی باید اطاعت کنیم، همانگونه که امام راحل فرمودند اطاعت از ولی فقیه باعث خواهد شد تا به مملکت ما آسیبی نرسد.

شرف و عزت انقلاب ما از ادبیات مقاومت است

امام جمعه شاهرود نیز در این همایش تاکید کرد: اگر امروز شرف و عزت و بزرگی برای کشور و انقلاب ما بدست آمده است، این توفیقات را مدیون ادبیات مقاومت هستیم.

حجت الاسلام محمود ترابی گفت: راه شهدا نوعی از ادبیات مقاومت است که اگر در هر مکانی بدان عمل شود فضای آنجا عوض خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری کنگره شهدا استان سمنان بعنوان یک فرصت فرهنگی مناسب برای منطقه یاد کرد و ادامه داد: برگزاری این کنگره در سال جاری تحرک مناسبی برای اقدامات فرهنگی ما خواهد بود که استارت آن با برگزاری یادواره شهدای تدارکات استان در محل حرم شهدای گمنام  شاهرود زده خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: حرکت امام راحل برای پیروزی انقلاب با هیچ یک از انقلابهای منطقه قابل قیاس نیست چراکه هیچ نقطه ای از دنیا از تلاطم انقلاب امام و آثار آن بی بهره نبوده و نیست.

ترابی تاکید کرد: از همه  مسئولان و دست اندرکاران استان تقاضا داریم اگر قصد دارند تا فضای استان را با برگزاری کنگره شهدا عوض کرده و عطرآگین کنیم، به ما کمک کنند و با ما حرکت کنند چون اگر تنهایی حرکت کنیم، به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.

نقش علما در تحقق فرهنگ اسلامی بسیار حائز اهمیت است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در ابتدای این همایش نقش علما و روحانیت در تحقق فرهنگ اسلامی را حائز اهمیت دانست.

حجت الاسلام علی شکری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" تاکید کرد: از شما روحانیان و مبلغان انتظار است که بتوانیم با کمک، همیاری و پشتیبانی هم در عملیاتی کردن شعار امسال بخصوص در تحقق فرهنگ اسلامی گام برداریم.

وی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، جامعه امروز ما با فرهنگ مهاجم و مخرب غربی روبروست پس باید تلاش کنیم جامه را با فرهنگ اسلامی پالایش کنیم.

ضرورت تقویت وحدت در بین مذاهب کشورهای منطقه

عضو شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه وظایف روحانیت بسیار سنگین است؛ ادامه داد: یکی از عوامل مضر و مخرب جامعه اسلامی ما ماهواره و مواد مخدر است که باید بشکل غیر مستقیم با آن مقابله کنیم.

شکری در بخش دیگری از سخنانش امسال را سال حساسی دانست و گفت: باید همه سعیمان را بکنیم تا علاوه بر حفظ وحدت داخلی به وحدت در بین مذاهب کشورهای همسایه و منطقه نیز دست یابیم، تا سوء استفاده کنندگان نتوانند با ایجاد  اختلاف، برای رسیده به مقاصد خود استفاده کنند.

این جلسه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سمنان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، ائمه جمعه شهرهای بیارجمند، میامی، کلاته خیج، رودیان، مجن و بسطام، ائمه جمعه و جماعات شهرستان دامغان، مدیر کل بهزیستی، مدیر کل بنیاد شهید استان و تعداد کثیری از روحانیان حوزه های علمیه شهرستان شاهرود برگزار شد.

کد خبر 2312367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha