۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۵۲

انهدام باند بزرگ جعل کارتهای بانکی/ سرقت متهمان از شهروندان اصفهانی

انهدام باند بزرگ جعل کارتهای بانکی/ سرقت متهمان از شهروندان اصفهانی

اعضای يك باندي حرفه اي كه با طراحي نرم افزار و قرار دادن دستگاهي با نام اينكدرencoder داخل فروشگاهها يا نصب آن داخل دستگاههاي POS اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانكي مي كردند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر،سرهنگ مرتضوي در این باره گفت: در پي شكايات متعدد همشهريان مبني بر اينكه از حساب بانكي آنها از طريق دستگاه هاي POS يا عابر بانك سرقت شده است موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا اصفهان افزود :در تحقيقات پليسي مشخص شد سارق با در اختيار داشتن كارت عابر بانك مشتريان اقدام به سرقت مي کنند ولي اين در حالي است كه كارت بانكي آنها در اختيار خودشان است كه نشان مي دهد سارق يا سارقين اقدام به جعل و شبيه سازي كارت آنها كرده و نسخه اي از كارت شاكي نزد سارق است.

وي با اشاره به انجام تحقيقات لازم در اين خصوص، ادامه داد: كارشناسان اين پليس موفق شدند اعضا سه نفره اين باند را شناسايي و در چندين عمليات جداگان دستگير و به پليس منتقل کردند.متهمان با راه اندازي فروشگاه هايي در نقاط مختلف شهر اصفهان و قرار دادن دستگاه اينكدر(encoder) در آن فروشگاه يا جاسازي دستگاه داخل "دستگاه POS "اقدام به كپي برداري كارت بانكي شهروندان مي كردند.

مرتضوی تصريح كرد:متهمان پس از مراجعه مشتري به فروشگاه و دريافت كارت عابر بانك آنها جهت پرداخت مبلغ خريد به دور از چشم مشتري كارت را به دستگاه اينكدر مي كشيدند و بدين ترتيب كل اطلاعات كارت توسط نرم افزار طراحي شده كپي برداري شده و سپس با استفاده از كارت هاي خام بانكي از قبل تهيه شده اين اطلاعات را از طريق همان دستگاه روي آن كارت كپي مي کردندو يك كپي از كارت اصلي تهيه و با آن اقدام به سرقت از حساب مي كردند.

وي در اين خصوص با تاكيد مجدد به همشهريان و هموطنان در باره مراقبت از کارت های بانکی توصيه كرد:

- مشتري حق دارد هنگام پرداخت وجه خودش كارت را داخل دستگاه POS بكشد .

- رمز بانكي را خودتان وارد کنید.

- در نگهداري رمز بانكي نهايت دقت را کنید  و آن را نزد ديگران بازگو نكنيد.

- رمز بانكي خود را در فواصل زماني مناسب تغيير دهيد.

کد خبر 2313742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha