۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۷

دل‌انگیزان:

هنر در ماندگاری ارزش‌های جامعه موثر است/ تلاش برای تبدیل کرمانشاه به یک برند فرهنگی

هنر در ماندگاری ارزش‌های جامعه موثر است/ تلاش برای تبدیل کرمانشاه به یک برند فرهنگی

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: دبیر علمی اولین اکسپوی آثار هنری در کرمانشاه، نقش آثار هنری در ماندگاری ارزش‌های جامعه را بسیار موثر دانست و بر توجه مردم و مسئولین به مقوله هنر و فرهنگ برای تبدیل کرمانشاه به یک شهر با برند فرهنگی هنری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب دل‌انگیزان پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری اولین اکسپوی آثار هنری در کرمانشاه اظهارداشت: آثار هنری نمایش دهنده ارزش‌های معنوی و فرهنگی یک جامعه بوده و درماندگاری این ارزش‌ها بسیار موثرند.

وی افزود: باید یک جایگاه نهادینه شده برای هنرمندان ایجاد شود، چرا که گروه‌های مختلف آثا خود را تنها برای معرفی خود ارائه می‌کند و این هنرمند است که آثار هنری‌ای را خلق می‌کند که به ماندگاری ارزش‌های هنری جامعه کمک خواهد کرد.وی، برند شدن شهر پاریس را نتیجه توجه به هنر، هنرمند و آثار هنری عنوان کرد و بر ضرورت توجه مردم و مسئولین به هنرمندان و آثار هنری تاکید کرد.

دل‌انگیزان تصریح کرد: کرمانشاه شهری با پیشنه و قدمتی تاریخی و فرهنگی با هنرمندان در عرصه‌های مختلف است و ما باید کمک کنیم تا این شهر به یک برند فرهنگی هنری تبدیل شود.

وی، برگزاری این اکسپو را ایجاد یک بازار متشکل و منسجم برای آثار هنری عنوان کرد و گفت: پیش از این آثار به صورت  غیر رسمی قیمت‌گذاری شده وبه فروش می‌رسید و حتی پراکنده به دیگر استان‌ها معرفی می‌شد اما برگزاری این اکسپو کمک شایانی در ایجاد یک باز منسجم خواهد کرد.

دل‌انگیزان، شناسایی ظرفیت‌های اقتصاد هنر را از دیگر اهداف برگزاری این اکسپو عنوان کرد و گفت: این شناسایی نیازمند عناصر متعددی چون، تولید کننده اثر هنری، نهادهای تربیت کننده هنرمند و ایجاد یک بازار متشکل برای فروش آثار هنری است.

وی گفت: هم‌اکنون آثار  هنری در حال ارزیابی بوده و تا فردا عصر هنرمندان می‌توانند آثار خود را برای ارزیابی و شرکت در اکسپو به انجمن‌ها تحویل دهند.

دبیر علمی اکسپوی آثار هنری گفت: ما انتظار داریم، ادرات و بانک‌ها در خرید این آثار هنری مشارکت کنند.

دل انگیزان افزود: آثار هنری ارائه شده در این اکسپو در زمینه‌های خوشنویسی، مینیاتور، تذهیب و نقاشی خواهد بود.

وی بازدید از نمایشگاه را برای عموم آزاد اعلام کرد و گفت: البته آثار هنری فاخر فقط برای خریداران ویژه که از قبل اعلام آمادگی برای خرید برای این آثار را کرده باشند نمایش داده می‌شود.

دبیر علمی جشنواره تصریح کرد: بیشترین خریداران ما همین مردم عادی خواهند بود اما انتظار داریم ادارات  بانک‌ها نیز خریدهای ویژه انجام دهند.

دل‌انگیزان در پایان از دعوت چند گالری دار در تهران برای حضور در این نمایشگاه خبرداد.

 

کد خبر 2314513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha