۱۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۳

گزارش خبری/

نخستین شهردار ‌‌آچاچی معرفی شد/ توسعه شهر در پی همدلی و هماهنگی مردم

نخستین شهردار ‌‌آچاچی معرفی شد/ توسعه شهر در پی همدلی و هماهنگی مردم

تبریز- خبرگزاری مهر: طی مراسمی با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگان مجلس، امام جمعه و همچنین اعضای شورای اداری شهرستان میانه، سعید دینی به عنوان اولین شهردار شهر آچاچی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا حامدی ظهر پنج شنبه در این مراسم با اشاره به اینکه تبدیل آچاچی به یک شهر فرصتی بزرگ برای شهرستان میانه است، گفت: مقارن بودن زمان افتتاح شهرداری آچاچی با ماه مبارک رمضان باید زمینه ای برای مسئولان باشد تا در خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم بکوشند.

امام جمعه میانه ادامه داد: در صورتی که تمامی مسئولان و مدیران منطقه در جهت رشد شهرستان قدم بردارند پیشرفت های بالایی را می توان مشاهده کرد اما اگر هر کدام از ادارات به صورت مجزا وارد عمل شوند شاهد تفرقه و در نتیجه عدم رشد در منطقه خواهیم بود.

حجت الاسلام حامدی افزود: خدمت به مردم نوعی توفیق الهی بوده و مسئولان باید از این نعمت در جهت مناسب بهره برده و از آن استفاده کنند.

توسعه آچاچی در پی مشارکت مردم خواهد بود

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت ایجاد همدلی و همکاری در بین مردم این منطقه گفت: با تبدیل این منطقه به شهر شاهد رشد و پیشرفت روز افزون آن بوده و مزایای زیادی نصیب این شهر و مردم آن خواهد شد پس مردم نیز باید به شکرانه این نعمت همدلی و همکاری را در بین خود حفظ کرده و با نفاق مانع از رشد منطقه نشوند.

محمدصادق پورمهدی همچنین خواستار مشارکت مردم در عمران و آبادانی منطقه شد و گفت: از سوی دولت یک میلیارد و200 میلیون ریال به حساب شهرداری واریز شده است که باید از این مبلغ به خوبی و در راه اعتلای شهر استفاده کرد.

وی ادامه داد: به منظور تکمیل نیروهای شهرداری های شهرهای مختلف استان در پی برگزاری آزمون استخدامی در چند منطقه از استان آذربایجان‌شرقی هستیم که قرار است برای هفت شهر 33 نفر از راه آزمون جذب شوند که آچاچی هم جزو این شهرها است.

پورمهدی با اشاره به ضرورت استفاده از نیروهای جوان در شهرداری ها گفت: در این آزمون استخدامی نیز سعی بر استفاده از نیروهای جوان و بومی منطقه خواهیم کرد.


آچاچی شایستگی تبدیل به شهر را داشت

نماینده مردم میانه نیز در این مراسم اظهار داشت: این منطقه قابلیت تبدیل به شهر را داشته و نام روستا به هیچ وجه مناسب مردم این منطقه نبوده و سرانجام در پی تلاش مسئولان این منطقه تبدیل به شهر شد.

سیدبهلول حسینی با تقدیر از مسئولان منطقه در پیگیری برای تبدیل شدن این منطقه به شهر گفت: همواره باید شاهد ایجاد ارتباطی مناسب میان دستگاه های دولتی، مردم و نمایندگان مجلس باشیم و در این صورت است که می توان انتظار پیشرفت های بزرگ را داشت.

وی ادامه داد: برخی نمایندگان اقدام به نامه نگاری های بی شمار اما بی نتیجه می کنند که باید از این روند جلوگیری بکنیم، همچنین قانونی بودن نامه نگاری ها از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی افزود: امیدواریم با اندکی برنامه ریزی در بین نمایندگان مجلس شاهد ارتباط چندجانبه بین مسئولان و این افراد باشیم تا مسئولان و مردم با اعتماد بیشتری به نمایندگان توجه داشته باشند.

شهر آچاچی یکی از مناطق ویژه برای عبور و مرور مسافران است

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت این منطقه در شهرستان میانه گفت: این شهرستان یکی از مناطق وِیژه به لحاظ عبور و مرور مسافران و راه‌های مواصلاتی به شهر میانه به شمار می‌آید که باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.

اسماعیل‌ حیدری‌‌‌آزاد مراسم با تشکر و قدردانی از تلاش‌های مسئولان شهرستان در تبدیل این منطقه به شهر گفت: هم اکنون این شهر دارای جمعیت پنج هزار نفری است.

فرماندار میانه از اجرای طرح الحاق شهرک‌های اقماری حاشیه شهر میانه و هچنین از تلاش‌های انجام پذیرفته به منظور بهره‌مندی مردم شهر آچاچی از خدمات پست بانک در آینده نزدیک خبر داد.

اولین شهردار شهر آچاچی نیز در این مراسم اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و با همکاری شورای شهر آچاچی شاهد پیشبرد اهداف مورد نظر مردم این منطقه خواهیم بود.

سعید دینی ادامه داد: هم اکنون با تمام تلاش خود در پی تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای این شهر هستیم که امیدواریم مردم شهر نیز در پیشبرد این اهداف ما را یاری کنند.

وی با اشاره به این موضوع که فرهنگ شهرنشینی در میان مردم شهر آچاچی وجود داشته و دارد، این امر را کمکی بزرگ به پیشبرد اهداف شهرداری آچاچی برشمرد.

گفتنی است در پایان این مراسم حکم انتصاب سعید دینی به عنوان اولین شهردار شهر آچاچی صادر شد.

کد خبر 2324588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha