۱۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۵

محمدپور:

120 معدن مازندران فعال است/ سفته بازی مهمترین مشکل

120 معدن مازندران فعال است/ سفته بازی مهمترین مشکل

آمل - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: از 190 معادن قابل بهره برداری استان 120 معدن مشغول فعالیت هستند.

محمد محمدپور عمران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات و معضلات بخش معادن استان گفت: مابقی معادن بنا به دلایل مختلف از جمله عدم سرمایه گذاری متقاضی تعطیل هستند.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت های بسیار عالی مازندران در ذخایر معدنی،بیان داشت: ظرفیت بسیار بالایی در ذخایر معدنی وجود دارد اما بهره برداری به اندازه ذخایر رشد نداشته است.

این مسئول گفت: قانون واگذاری معادن نیازمند اصلاح است و به دلیل آنکه از تصویب این قانون چندین سال گذشته است، در حال حاضر وزارتخانه تصمیم مهمی در معاونت معدنی گرفته است که بخشی از قانون اصلاح شود و در این قانون، بر روی آورده و دانش بسیار تاکید می شود.

محمدپور تصریح کرد: در حال حاضر هر متقاضی دریافت معدن باید از یک حداقلی از سرمایه و دانش برخوردار و عضو انجمن معدن باشد.

وی با بیان اینکه باید در بحث واگذاری معادن دقت بیشتری انجام شود، اظهار داشت: باید در این بخش مهم از کسانی که دارای دانش و سرمایه حداقلی هستند استفاده شود تا به نحو احسن از معادن بهره برداری شود.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت مازندران با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین معضلات در بخش معدن بحث سفته بازی است، بیان کرد: نباید کاغذ خرید  وفروش شود بلکه باید کار و سرمایه گذاری  ریشه داشته باشد.

محمدپور خاطرنشان کرد: به دلیل بعضی از محدودیت هایی که در گذشته وجود داشته، مجوزها وارد بازار خرید و فروش شده که باید این نوع معامله و سفته بازی ها هرچه زودتر تعطیل شود و اشخاصی با دانش و تجربه کافی وارد بخش معادن شوند تا بتوان از ذخایر بزرگ معدنی استان استفاده درست صورت گیرد.

کد خبر 2324713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha