۱۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۰۴

تسهیلات ویژه‌ صندوق نوآوری وشکوفایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا

تسهیلات ویژه‌ صندوق نوآوری وشکوفایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا

در چارچوب آیین نامه و دستورالعمل جدید صندوق نوآوری وشکوفایی ضوابط و تسهیلات ویژه ای برای ارائه انواع خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار مهر، این دستورالعمل که در هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تصویب و از سوی ریاست هیأت عامل و رئیس صندوق برای اجرای ابلاغ شده‌ است، به منظور روان‌سازی و ساده سازی فرآیند حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در نظر گرفته شده و به موجب آن، ارزیابی، اعطای تسهیلات و نظارت بر این شرکتها که در مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری مستقر باشند با تشخیص و نظارت صندوق از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری مرتبط که عامل صندوق نوآوری و شکوفایی باشند، انجام می‌شود.

به موجب این دستورالعمل و به منظور تسهیل هرچه بیشتر بررسی طرحهای شرکتهای دانش‌بنیان نوپا، اعتبار‌سنجی از این شرکت ها و نیز بررسی صورت‌حسابهای مالی آنان الزامی نیست و در عین حال در صورتی که شرکتهای دانش‌بنیان نوپا در ارائه تضمین های ضروری توانایی لازم را نداشته باشند، اخذ تضمین ساده تر شده و نهایتاً چکهای شخصی مطمئن نیز قابل استفاده هستند.

صندوق های پژوهش و فناوری می توانند در ارزیابی و نظارت بر شرکتهای دانش‌بنیان نوپا از مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری که شرکتها در آنها مستقر هستند، به عنوان کارگزار استفاده کنند؛ ضمن آنکه در ارزیابی طرح های این شرکتها توسط عاملین صندوق یا کارگزاران آنها، برنامه یا مدل کاری شرکت BM و BP ، وجود بازار مطمئن، مسائل فنی، در فهرست کالاها و فناوریهای دانش بنیان بودن طرح و توانایی بازپرداخت شرکت بررسی می شود و رویکرد صندوقهای عامل، توانمندسازی این شرکتها خواهد بود.

شرکتهای دانش‌بنیان نوپا در صورت داشتن شرایط لازم می توانند از انواع قرض الحسنه (با کارمزد 4 درصد) مندرج در دستورالعمل اعطاء انواع خدمات و تسهیلات استفاده کنند.

سقف اعتباری این شرکتها برای تسهیلات مذکور به میزان حداکثر 1 میلیارد ريال در سال خواهد بود و صرفا یک بار قابل تکرار است و پرداخت آنها به صورت تدریجی و اقساطی متناسب با پیشرفت طرح خواهد بود.

ضمن آنکه صندوق نوآوری و شکوفایی می تواند در صورت مناسب تشخیص دادن طرح یک شرکت دانش‌بنیان نوپا و در چارچوب آیین نامه و دستورالعمل مشارکت، با روش مشارکت حقوقی یا مدنی عمل کند.

کد خبر 2324793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha