۱۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۴

حجت الاسلام صادق زاده:

مردم شرق اصفهان خواستار اجرای طرح 9 ماده ای احیاء زاینده رود هستند/ کشاورزان شرق آماده کشت پاییزه

مردم شرق اصفهان خواستار اجرای طرح 9 ماده ای احیاء زاینده رود هستند/ کشاورزان شرق آماده کشت پاییزه

اصفهان - خبرگزاری مهر : امام جمعه ورزنه گفت: مردم شرق اصفهان خواستار اجرایی شدن طرح 9 ماده ای برای احیای زاینده رود هستند و خود را برای کشت پاییزه آماده کرده اند و باید مسئولین هم به منظور بستر سازی رودخانه زاینده رود در بالادست اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صادق زاده ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه شهر ورزنه، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه ایثار و گذشت و رسیدگی به محرومین و مستمندان است که باید به این مهم بیشتر توجه بشود.

وی به تاسیس حسابی برای کمک به بیماران صعب العلاج اشاره کرد و بیان داشت: به همت علماء و روحانیون بزرگوار یک شماره حساب برای کمک به بیماران صعب العلاج درنظر گرفته شده که باتوجه به هزینه های گزاف برای درمان این بیماران باید به صورت ویژه به این حساب کمک کرد تا این عزیزان بتوانند برای این بیماران خدماتی را انجام دهند.

امام جمعه ورزنه با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان گفت:دهم ماه مبارک رمضان روز وفات حضرت خدیجه است و این بانوی بزرگ اسلام در راستای ترویج دین تمام دارایی و ثروت خود را صرف کرد .

وی با بیان اینکه این بانوی گرامی اولین زن مسلمانی است که به پیامبر ایمان آورد، اظهار داشت: باید راه و روش زندگی ایشان و دختر بزرگوارشان حضرت فاطمه الزهراء (س) سرمشق و الگوی زنان و مردان ما قرار بگیرد.

امام جمعه ورزنه با انتقاد شدید از وزیر صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صنعتی در بالادست اصفهان، اظهارداشت: امروز صنعتی که در بالادست استان اصفهان وجود دارد جز خشکسالی و آلودگی برای مردم سودی نداشته است و این نوع تفکرات تعجب آور است.

وی ادامه داد: باید همه مسئولین و خصوصا وزیر صنعت معدن و تجارت  بدانند که اولویت آب در گرو اجازه حق آبه داران است و این حکم شرعی و قانونی است.

صادق زاده با انتقاد از اینکه چرا باید صنعتی که درآمد آن برای تهران است در اینجا اولویت نخست باشد، گفت: مردم شرق اصفهان و حوضه زاینده رود اینگونه صحبت ها را به پای مسئولین استان نمی گذارند و همچنان امیدوار و آماده برطرف شدن مشکلاتشان هستند.

وی اظهار داشت: از نمایندگان مجلس درخواست داریم که نسبت به این گونه نظرات غیر کارشناسانه برخورد لازم و جواب مقتضی را بیان کنند.

امام جمعه ورزنه دربخش پایانی خطبه ها گفت: مردم شرق خواستار اجرایی شدن طرح  9 ماده ای برای احیای زاینده رود هستند و خود را برای کشت پاییزه آماده کرده اند و باید مسئولین هم به منظور بستر سازی رودخانه زاینده رود در بالادست اقدام و از برداشت های غیرمجاز و بیش از اندازه آب به جد جلوگیری کنند تا مردم برای کشت ، داشت و برداشت محصولشان در آینده دچار مشکل نشوند.

کد خبر 2324880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha