۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۲

شریفی راد با مهر عنوان کرد:

آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن به روش خودگردان در خانه های قرآن روستایی تویسرکان

آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن به روش خودگردان در خانه های قرآن روستایی تویسرکان

همدان – خبرگزاری مهر: کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان گفت: دوره های آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن به روش خودگردان در خانه های قرآن روستایی تویسرکان به منظور آشنایی جوانان با این کتاب مقدس برگزار می شود.

رضا شریفی راد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تعداد ۲۰ کلاس قرآنی در مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی شهرهای فرسفج و سرکان تشکیل شده است.

کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان استقبال جوانان و نوجوانان از کلاس های قرآنی را خوب ارزیابی کرد و افزود: به منظور ترغیب و تشویق متعلمان در پایان این دوره اردوهای تفریحی و زیارتی برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن به روش خودگردان در خانه های قرآن روستایی تویسرکان بیان داشت: هدف از این برنامه آموزش ترجمه و مفاهیم کلام نور در کنار آموزش روخوانی است چراکه یکی از مشکلات دور شدن مردم از مفاهیم حیات بخش قرآن کریم است.

شریفی راد با اشاره به فعالیت ۱۷ باب خانه قران روستایی و چهار باب خانه قرآن شهری در این شهرستان، اضافه کرد: با دعوت از مربیان دارای مدرک مفاهیم قرآن کریم در تابستان جاری اقدام به برگزاری کلاس های آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن سطح یک در خانه های های قرآن نورالهدی شهر سرکان، کوثر شهر فرسفج و خانه قرآن بینات شهر تویسرکان کردیم که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است.

کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان عنوان داشت: کلاس های آموزش ترجمه و مفاهیم سطح یک قرآن کریم در چهار خانه قرآن در روستاهای اشترمل، جعفریه، آرتیمان و جیجانکوه در بخش مرکزی و خانه های قرآن روستاهای منجان، ولاشجرد، قلعه نو و کنجوران سفلی در بخش قلقلرود شهرستان تویسرکان در تابستان سال جاری برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در ماه رمضان گفت: این ماه ارزشمندترین مقطع زمانی در طول سال است که خداوند روزه گرفتن را بر مسلمین واجب کرده و بر اساس احادیث نبوی هر عبادت در این ماه ثواب هفتصد برابر نسبت به سایر ماه‌ها دارد و اوج این عظمت را می‌توان در شب قدر مشاهده کرد که قرآن آن را برتر و بهتر از هزار ماه دانسته از این رو شناخت اهمیت و ارزش این ماه برای آمادگی روحی بسیار ضروری است.

شریفی راد با بیان اینکه رمضان مانند حج و عمره و نماز جمعه و جماعت سبب آمرزیده شدن گناهان می ‌شود، ابراز داشت: در حدیث صحیح آمده است، خواندن نمازهای پنج‌گانه با جماعت و حضور در نماز جمعه و عمره تا عمره آینده و رمضان تا رمضان آینده باعث کفاره گناهان کوچک انسان می‌ شود.

کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان اذعان داشت: رمضان بهار عمر و بهترین فرصت مناسب برای اصلاح خود و جامعه اسلامی است که تمامی مکلفان به طور مشترک به عبادت روزه مشغول و برای کسب معنویات و جبران گذشته بسیج و هماهنگ می‌شوند.

کد خبر 2324996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha