۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۱۶

دالمن خبر داد:

استخدام نيرو براي شهرداري هاي جديد هرمزگان

استخدام نيرو براي شهرداري هاي جديد هرمزگان

بندرعباس - خبرگزاري مهر: مديركل امور شهري و شوراهاي استانداري هرمزگان گفت: مجوز استخدام نيرو براي 6 شهرداري جديد التاسيس استان از وزارت كشور و سازمان امور اداري و استخدامي كشور اخذ شده و در چند ماه آينده ثبت نام براي برگزاري آزمون، آغاز مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، مسعود دالمن از اخذ مجوز استخدامي براي شهرداري هاي جديد التاسيس استان خبر داد و اظهار داشت: اين مجوز براي 6 شهرداري شامل شهر دشتي از توابع پارسيان، تازيان پايين از توابع بندرعباس، لمزان از توابع بندرلنگه ، تيرور از توابع ميناب و گروك و كوهستك از توابع سيريك مي باشد.

وي اضافه كرد: هم اكنون در حال بررسي چارت سازماني اين شهرداري ها هستيم تا تعداد نيروها و شرايط مورد نياز از قبيل مدرك تحصيلي و رشته تحصيلي را تعيين كنيم.

وي گفت: مجوز براي استخدام مدارك تحصيلي مختلف از ديپلم تا كارشناسي مي باشد كه رشته هاي تحصيلي و آگهي شرايط استخدامي از طريق وب سايت استانداري هرمزگان متعاقبا اعلام مي شود.

مديركل امور شهري و شوراهاي استانداري هرمزگان خاطر نشان كرد: چارت سازماني شهرداري ها جديد التاسيس معمولا 15 نفره است اما با توجه به توان اين شهرداري ها براي پرداخت حقوق و طبق اعلام نياز شهردار، جذب نيرو انجام مي گيرد.

دالمن در ادامه به بخشنامه ها و دستورالعمل هاي متعدد ارسالي از سوي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور و ارگان هاي نظارت كننده در خصوص عدم استخدام نيروي قراردادي در شهرداري ها اشاره و تاكيد كرد: استخدام جديد بدون اخذ مجوز و طي مراحل برگزاري آزمون ممنوع است.

وي ادامه داد: طبق قانون، شهرداري هاي كشور با توجه به وسعت شهر، ميزان جمعيت و نحوه عملكرد درجه بندي مي شوند و بر اساس همين درجه بندي چارت سازماني و تعداد نيروهاي استخدامي آنها مشخص مي شود كه به عنوان مثال شهرداري هاي جديد التاسيس داراي درجه يك هستند و شهرداري بندرعباس درجه 10 مي باشد.

وي ابراز داشت: شهرداري ها بايد كارهاي خدماتي خود را از قبيل تنظيف شهر، جمع آوري زباله، نگهداري فضاي سبز و بوستان ها را به بخش خصوصي واگذار كند و نيروهاي قراردادي، شركتي و روزمزد را در اين قالب ساماندهي كنند.

مديركل امور شهري و شوراهاي استانداري هرمزگان يادآور شد: البته در برخي شهرها ورود بخش خصوصي شايد به صرفه نباشد اما تلاش مجموعه براي جذب بخش خصوصي و يا تشكيل تعاوني براي حمايت بيشتر از نيروهاي شركتي و روز مزد مي تواند ابتكار عمل شهردار محسوب شود.

وي اذعان داشت: در حال حاضر نمي توانيم غير از برگزاري آزمون به شيوه ديگري استخدام نيرو داشته باشيم اما براي ساماندهي و حمايت از نيروهاي غير رسمي و حتي نيروهايي كه در شركت هاي خدماتي فعاليت مي كنند نيز شهرداري ها نبايد غيرمسئولانه عمل كنند و با نظارت بر كار شركت هاي زيرمجموعه از نحوه بكارگيري نادرست نيرو جلوگيري كنند.

وي گفت: در برگزاري آزمون هاي استخدامي نيز امتياز خاصي براي نيروهاي موجودكه در شهرداري سابقه كار دارند قائل مي شويم تا از اين طريق نيز بتوانيم كمكي به اين افراد كرده باشيم.

دالمن با بيان اينكه كليه موارد مربوط به برگزاري آزمون تا گزينش، صدور پست سازماني ، تغيير پست و تزريق نيرو به شهرداري ها در اداره كل امور شهري و شوراهاي استانداري انجام مي شود خاطر نشان كرد: در اين رابطه اجازه نمي دهيم حق هيچ نيرويي پايمال شود و رابطه جاي ضابطه را بگيرد.

مديركل امور شهري و شوراهاي استانداري هرمزگان تاكيد كرد: اولويت بومي به عنوان يك ضرورت در بحث استخدامي ها در نظر گرفته مي شود اما محدوديت قانون در خصوص جذب نيروي كارشناسي بايد رعايت شود.

وي در پايان به مشكلات مالي اكثر شهرداري ها در استان هرمزگان اشاره كرد و گفت: هر كدام از شهرهاي هرمزگان به نوبه خود داراي پتانسيل ها و ظرفيت هاي خوبي هستند كه شهرداران به عنوان سكان دار شهر بايد از اين فرصت ها با جذب سرمايه هاي بخش خصوصي  استفاده كنند و تنها در انتظار كمك هاي دولتي دست روي دست نگذارند.

شايان ذكر است طبق جديدترين تقسيمات كشوري ، استان هرمزگان داراي 37 شهر مي باشد.

کد خبر 2331536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha