۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۹:۴۶

اسدي:

49 درصد روستائیان و عشایر خراسان شمالی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند

49 درصد روستائیان و عشایر خراسان شمالی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدير صندوق بيمه اجتماعي روستاييان خراسان شمالي از پوشش بیمه اجتماعی 49 درصد از کشاورزان، عشایر و روستائیان خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عليرضا اسدي عصر سه شنبه به مناسبت سالروز تاسيس صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان وعشاير، در جمع خبرنگاران افزود: ميزان پوشش بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير در كشور 37 درصد است كه اين ميزان در خراسان شمالي 49 درصد و نسبت به ميانگين كشوري جلوتر است.

وي با بيان اينكه  امسال سهم این استان جهت پوشش بيمه اي صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير استان 17 هزار خانوار است اظهار داشت: با توجه به برنامه كاري اين صندوق در استان و همت رسانه ها پيش بيني مي شود 20 هزار خانوار روستايي تحت پوشش بيمه اجتماعي روستاييان قرار بگيرند كه از اين تعداد 65 درصد به صورت اجباري بيمه مي شوند.

اسدي شهرستان فاروج را داراي بيشترين درصد بيمه در استان عنوان كرد و گفت: شهرستان راز و جرگلان نيز از كم ترين ميزان پوشش بيمه ای در این استان برخوردار است.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر 38 تعاوني توليدي و سه تعاوني عشاير در استان فعاليت مي كنند، افزود: همچنين 63 كارگزار اين صندوق در سطح دهستان هاي استان فعاليت دارند.

وي تعداد بيمه شدگان خراسان شمالي در صندوق بيمه اجتماعي روستاييان را 26 هزار  651 خانوار عنوان كرد و گفت: از اين تعداد 22 هزار و 869 خانوار بيمه شده عادي، دو هزار و 786 معرفي شدگان كميته امداد و 996 خانوار نيز معرفي شدگان بهزيستي استان هستند.

اسدي با اشاره به اينكه صندوق بيمه اجتماعي روستاييان مزايايي براي بيمه شدگان در نظر گرفته است بيان داشت: بازنشستگي، از كار افتادگي كلي، برخورداري بازماندگان تحت تكفل بيمه شده متوفي از مستمري و پرداخت كمك هزينه كفن و دفن از مزاياي اين بيمه است.

وي با اشاره به برخورداري بازماندگان تحت تكفل بيمه شده متوفي از مستمري گفت: در حال حاضر 258 خانوار روستايي و عشايري استان فاقد سرپرست هستند كه به بازماندگان آنان يك ميليارد و 466 ميليون تومان مستمري پرداخت شده است.

مدير صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير استان اظهار كرد: در سه ماهه نخست سال جاري هزار و 175 خانوار روستايي تحت پوشش بيمه قرار گرفتند كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه پارسال 2.5 برابر رشد داشته است.

اسدي در خاتمه از روستاييان خواست تا با تحت پوشش قرار دادن خود در بيمه اجتماعي روستاييان همانند ساير بيمه ها از مزاياي آن برخواردار شوند.

کد خبر 2332601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha