۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۹:۴۱

عبدالملکی:

500 میلیون تومان برای بازسازی سقف بازار سنتی نهاوند اختصاص یافت

500 میلیون تومان برای بازسازی سقف بازار سنتی نهاوند اختصاص یافت

نهاوند - خبرگزاری مهر: فرماندار نهاوند با بیان اینکه وضعیت و شکل فعلی بازار نهاوند به هیچ وجه مناسب نیست، گفت: 500 میلیون تومان از محل اعتبارات شهرستان در سال جاری برای باسازی سقف این بازاراختصاص یافته و شهرداری و میراث فرهنگی نیز باید با اختصاص اعتبار مناسب برای باسازی سقف بازار نهاوند همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، امامعلی عبدالملکی شامگاه دوشنبه در جمع بازاریان نهاوند در مسجد صاحب الزمان اظهار داشت: بازار نهاوند دارای قدمت طولانی و تاریخ بلندی است که نقش موثر و ارزنده ای در تاریخ، فرهنگ و عرف مردم شهرستان نهاوند داشته است.

عبدالملکی گفت: متأسفانه بازار سنتی نهاوند که بعنوان نماد فرهنگی و تاریخی این شهرستان محسوب می شود و تأثیر بزرگی بر اقتصاد و رونق داد و ستد نهاوند دارد در سالهای گذشته به حال خود رها شده است.

وی ادامه داد: نهاوند شهر ناشناخته اي در ایران و جهان نیست بلکه شهري است که با قدمت بیش از شش هزار سال قبل از میلاد مسیح و اولین جایگاه ورود اسلام به ایران، بعنوان یکی از قدیمی ترین و ریشه دارترین شهرهای ایران هر کجا نامش برده مي شود از آن به نيکي ياد مي شود.

فرماندار شهرستان نهاوند عنوان کرد: براي اولين بار بانگ اذان در نهاوند طنين انداز شد و نقش و جايگاه مردم نهاوند در طول تاريخ ايران چه در دوران نظام ستم شاهي و چه در دوران دفاع مقدس و در حال حاضر بر کسي پوشيده نيست.

امامعلی عبدالملکی بیان داشت: متأسفانه بازار نهاوند که نماد و شاخص اصلی فرهنگ و تمدن مردم و شهر است وضعیت خوبی ندارد و باید برای جلوگیری از تخریب بیشتر آن با هماهنگی شهرداری، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مشارکت بازاریان طرح ساماندهی بازار سنتی نهاوند تهیه و اجرا شود.

عبدالملکی افزود: برای شروع عملیات بازسازی و مرمت سقف بازار سنتی نهاوند در فاز اول 500 میلیون تومان از محل اعتبارات فرمانداری در سال جاری تخصیص یافته و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری نهاوند نیز وظیفه دارند برای اجرای این طرح بودجه مناسبی را اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه بازاریان نهاوند نیز باید در اجرای طرح ساماندهی بازار نهاوند حضور و مشارکت داشته باشند، گفت: در طرح ساماندهی بازار نهاوند باید به مسائل فرهنگی، تاریخی و اسلامی و عرفی مردم نهاوند توجه شود.

کد خبر 2335761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha