۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۶

راستار:

42 میلیارد تومان اعتبار به بخش مکانیزاسیون کشاورزی همدان اختصاص یافت

42 میلیارد تومان اعتبار به بخش مکانیزاسیون کشاورزی همدان اختصاص یافت

همدان - خبرگزاری مهر: رئیس اداره امور فناوریهای مکانیزه جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال 800 میلیارد تومان اعتبار کشوری به مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته که سهم همدان 42 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر راستار عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته دولت تسهیلات بانکی مکانیزاسیون کشاورزی را در اولویت قرار داد و خط ویژه ای در خصوص تسهیلات بانکی برای این امر از سال گذشته در بانک کشاورزی اعمال کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 750 میلیارد تومان اعتبار به مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت که سهم همدان چهار و هشت دهم درصد از سهم کل یعنی معادل 36 میلیارد تومان بوده است که جهشی نسبت به سال های گذشته داشته است.

رئیس اداره امور فناوریهای مکانیزه جهاد کشاورزی استان همدان افزود: امسال 800 میلیارد تومان اعتبار کشوری به مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته که سهم همدان پنج و دو دهم درصد از میزان اعتبار کل معادل 42 میلیارد تومان است.

راستار عنوان کرد: اعتبارات بخش مکانیزاسیون کشاورزی 12 استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته اما این اعتبار برای استان همدان نسبت به مورد مشابه سال قبل شش میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به این نکته که استان همدان رتبه چهارم اولویت اعتبار در این طرح پس از استان های خراسان رضوی، خوزستان و فارس است، گفت: این برش تقسیم بندی اعتبار با توجه به وسعت و جمعیت استان همدان بسیار مناسب است.

رئیس اداره امور فناوریهای مکانیزه جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه تقسیم بندی لازم برای اعتبار داده شده به بخش مکانیزاسیون کشاورزی صورت گرفته است، گفت: از این میزان اعتبار پنج میلیارد تومان به تسهیلات مکانیزاسیون برای امور دام و طیور، سه میلیارد تومان به تسهیلات مکانیزاسیون برای گلخانه ها، 500 میلیون تومان به تسهیلات مکانیزاسیون برای شیلات، هفت و نیم میلیارد تومان به مکانیزاسیون زراعت، یک ونیم میلیارد تومان برای حفظ نباتات و تجهیز سم پاشی ها و بیشترین اعتبار که حدود 24 میلیارد تومان است  به نیرو محرکه شامل خرید کمباین و تراکتورهای بخش کشاورزی تعلق می گیرد.

راستار عنوان کرد:کار اجرایی این طرح از مرداد ماه امسال آغاز و سهمیه هر شهرستان متناسب با توانایی و قابلیت های کشاورزی و دامداری هر منطقه است.

وی  گفت: سه میلیارد و 348 میلیون تومان سهم شهرستان اسدآباد ، چهار میلیارد و 27 میلیون تومان برای بهار ، سه میلیارد و 191 میلیون تومان سهم شهرستان تویسرکان ، پنج میلیون و 352 میلیون تومان برای رزن ، سه میلیارد و 212 میلیون تومان برای فامنین، شش میلیارد و 45 میلیون تومان برای کبودرآهنگ، چهار میلیارد و 820 میلیون تومان برای شهرستان نهاوند و پنج میلیارد و 750 میلیون تومان برای شهرستان ملایر از میزان اعتبارات کل تسهیلات بانکی مکانیزاسیون کشاورزی در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره امور فناوریهای مکانیزه کشاورزی استان همدان با اشاره به سهمیه ای که استان همدان از وزارتخانه گرفته است، گفت: بر این اساس 414 دستگاه تراکتور متوسط و سبک، 212 دستگاه تراکتور نیمه سنگین و 33 دستگاه کمباین برای استان همدان درنظر گرفته شده است.

راستار با اشاره  به پیامدهای کلی این طرح افزود: افزایش عملکرد مطلوب، کاهش هزینه ها، دست یابی به سیستم های نوین مورد استفاده در دنیا، کاهش مشکلات بخش کشاورزی و ایجاد علاقه به کار در بخش کشاورزی از مزایای این برنامه است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2335780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha