۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰

تغییر مسیر هوایی شرکت هواپیمایی مالزی از اوکراین به ایران

تغییر مسیر هوایی شرکت هواپیمایی مالزی از اوکراین به ایران

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به اعلام آمادگی ایران برای عبور پروازهای شمال اروپا به شرق آسیا از فضای کشور، گفت: شرکت هواپیمایی مالزی پرواز مسیر آمستردام به کوالالامپور را از فضای ایران انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم شوشتری با اشاره به سقوط هواپیمای بوئینگ 777 مالزی در نزدیکی مرز اوکراین و روسیه، گفت: ایران برای خدمات رسانی به پروازهایی که قصد عبور از شمال اروپا به شرق آسیا را دارند، آمادگی دارد.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه شرکت هواپیمایی مالزی پرواز مسیر آمستردام به کوالالامپور را از فضای ایران انجام می‌دهد، اظهار داشت: این پرواز از مرز ترکیه وارد فضای کشور و از مرز افغانستان خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: امنیت حاکم در فضای کشور و ظرفیت ناوبری هوایی موجب شده است ایران به درخواست ایکائو مبنی بر انجام پروازهایی که تقاضای عبور از فضای کشور را دارند، پاسخ مثبت دهد و آمادگی خود را اعلام کند.

گفتني است بنا به اخبار منتشر شده در رسانه‌هاي داخلي و بين المللي اين بوئينگ ۷۷۷ خطوط هوايي مالزي با بیش از 290 سرنشین و خدمه از آمستردام، پايتخت هلند، عازم كوآلالامپور، پايتخت مالزي بود كه بر فراز اوکراین سقوط كرده است.

کد خبر 2335996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha