۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۱۳

تاکید ابتکار بر احیاء مجدد جلسات ماهانه شورای مدیران محیط زیست

تاکید ابتکار بر احیاء مجدد جلسات ماهانه شورای مدیران محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ضرورت انسجام و هماهنگی بیشتر در سطوح مختلف مدیران سازمانی با توجه به شرایط فعلی محیط زیست ایجاب می کند که احیای مجدد شورای مدیران ستادی سازمان با جلسات منظم ماهانه به همراه دوره های آموزشی برای مدیران در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه ابتکار در نخستین جلسه دوره آموزشی مدیریت راهبردی مبتنی بر نگرش زیست محیطی عصر دوشنبه 30 تیرماه با حضور معاونین و مدیران سازمان حفاظت محیط زیست در محل این سازمان برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط بحرانی محیط زیست، انتظارات بسیار برای جبران عقب ماندگی ها در فرصت زمانی کوتاه، پیچیدگی شرایط موجود و مسئولیت وسیع در قبال محیط زیست ایران، آموزش های مدیریتی به ویژه آموزش مدیریت راهبردی و حتی فراتر از آن مدیریت راهبردی بحران بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر فرابخشی بودن حوزه محیط زیست و به تبع آن مدیریت فرابخشی این حوزه، تصریح کرد: با توجه به نقش حکمروایی سازمان حفاظت محیط زیست، ضرورت دارد آموزش و ارتقاء دانش مدیران سازمان در سطوح مختلف سازمانی و حتی در سطح استان ها بسیار جدی و مستمر پیگیری شود.

معاون رئیس جمهور، شروع دوره آموزشی مدیریت راهبردی مبتنی بر نگرش زیست محیطی را مقدمه ای خوب برای احیاء مجدد شورای مدیران دانست و افزود: در حال حاضر مدیران ستادی و استانی به صورت فصلی گردهمایی ها و نشست های مشترکی دارند ولی ضرورت انسجام و هماهنگی بیشتر در سطوح مختلف مدیران سازمانی با توجه به شرایط فعلی محیط زیست ایجاب می کند که احیای مجدد شورای مدیران ستادی سازمان با جلسات منظم ماهانه به همراه دوره های آموزشی برای مدیران در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شورای مدیران و برگزاری نشست های منظم ماهانه را به منظور نزدیک تر کردن مباحث نظری به تجربیات عملی و سنجش نقاط ضعف و قوت مدیریتی و بررسی دلایل موفقیت و شکست ها بسیار ضروری دانست و افزود: اگرچه برخی از شکست هایی که در برنامه ها و سیاست گذاری ها به وجود می آید ناشی از عوامل بیرونی و سیاست گذاری های کلان ملی یا شرایط بین المللی همچون تغییرات اقلیم و خشکسالی است ولی برخی از شکست ها نیز به دلیل چالش های درون سازمانی و نوع مدیریت است که باید شناسایی و مرتفع شود.

وی حل چالشهای درونی و ضعف های مدیریتی درون سازمانی را به منظور دستیابی به نتایج بهتر از برنامه ها و سیاست گذاری ها و دستیابی به اهداف، همچنین رسیدن به تعاملات ملی و بین المللی و اثر گذاری بر تعاملات ملی و بین المللی بسیار مهم ارزیابی کرد و تأکید کرد: آموزش و ارتقاء دانش مدیریتی به ویژه مدیریت راهبردی بهترین راه حل برای حل بسیاری از این چالش هاست. زیرا درس اصلی مدیریت راهبردی بررسی شکست ها و رفع دلایل آنهاست.

بنابراین گزارش، در ابتدای جلسه مجید کرد رستمی یکی از مدرسین این دوره با ارائه مفاهیم پایه مدیریت راهبردی و ذکر نمونه هایی از سازمانها، نهادها و شرکتهای موفق داخلی و خارجی به تدریس مفاهیم نظری مدیریت راهبردی پرداخت و پس از آن فرهاد دبیری مفاهیم حقوقی ناظر بر مدیریت راهبردی و چالش های موجود در مسیر تغییر نگاه از مدیریت کلاسیک به مدیریت نوین و راهبردی را برای حاضرین شرح داد.

کد خبر 2336300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha