۱ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۳۸

در جشن گلریزان/

9 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد خراسان جنوبی به آغوش خانواده بازگشتند

9 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد خراسان جنوبی به آغوش خانواده بازگشتند

بیرجند - خبرگزاری مهر: با کمک خیران نیکوکار و همکاری ستاد دیه 9 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در خراسان جنوبی به آغوش خانوده بازگشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، جشن گلریزان برای آزادسازی 89 زندانی جرائم غیر‌عمد خراسان جنوبی با حضور معاون مدیرعامل ستاد دیه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، مدیرعامل ستاد دیه استان و جمعی از خیرین شب گذشته  در محل سالن الغدیر بیرجند برگزار شد.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان‌جنوبی دراین جشن با اشاره به اینکه در سال گذشته 68 زندانی جرائم غیر عمد با همکاری ستاد دیه استان آزاد شدند، اظهار کرد: مجموع بدهی این افراد 85 میلیارد و 755 میلیون ریال بوده که از این میزان 73 میلیارد ریال گذشت شاکیان بوده است.

محمدعلی اربابی ادامه داد: همچنین مبلغ 900 میلیون ریال نیز با کمک شرکت‌های بیمه پرداخت شده و ستاد دیه کشور نیز برای آزادی این زندانیان چهار میلیارد و 208 میلیون ریال کمک کرده است.

وی افزود: همچنین برای پرداخت بدهی این زندانیان 940 میلیون ریال توسط بانک ملت، دو میلیارد و 613 میلیون ریال توسط بانک تجارت و 300 میلیون ریال نیز توسط بانک رفاه به ستاد دیه کمک شده است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان جنوبی از آزادی 13 زندانی جرائم غیر‌عمد در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و تصریح کرد: مجموع بدهی این افراد 9 میلیارد و 781 میلیون ریال بوده که با همکاری ستاد دیه پرداخت شده است.

اربابی ادامه داد: از این مبلغ شش میلیارد و 979 میلیون ریال رضایت شکات، یک‌میلیارد و 190 میلیون ریال نیز از طریق وام تجارت و 845 میلیون ریال نیز به صورت کمک بلاعوض به این زندانیان پرداخت شده و مبلغ 767 میلیون ریال هم آورده خود مددجو بوده است.

وی تعداد زندانیان جرائم غیر‌عمد استان را 89 نفر  عنوان کرد و افزود: از این تعداد 9 نفر به دلیل عدم پرداخت دیه، 46 نفر دارای بدهی مالی و تعداد 25 نفر به دلیل عدم پرداخت مهریه در زندان هستند.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان جنوبی مجموع اعتبار لازم برای آزادسازی این زندانیان را 85 میلیارد و 153 میلیون و 806 هزار ریال دانست. 

در این جشن 9 نفر از 89 زندانی جرائم غیر‌عمد استان با همکاری ستاد دیه و کمک خیران آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

کد خبر 2336595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha