۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۰۸

علیپور:

بیکاری در کوثر با راه اندازی صنایع بزرگ قابل حل است

بیکاری در کوثر با راه اندازی صنایع بزرگ قابل حل است

کوثر – خبرگزاری مهر: فرماندار کوثر مهمترین معضل این شهرستان را همچون مناطق دیگر بیکاری عنوان کرد و گفت: بیکاری در کوثر تنها با راه اندازی صنایع بزرگ و مادر قابل حل است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا علیپور بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان تصریح کرد: در این راستا امیدواریم با آغاز به کار دو کارخانه پرلیت و نورد فولاد در کوثر بخش مهمی از مشکل بیکاری این شهرستان رفع شود.

وی با اشاره به اهمیت صنایع بزرگ و مادر در اشتغالزایی تصریح کرد: با وجود اینکه این شهرستان در زمینه اشتغال با مشکل روبروست اما از ابتدای امسال تاکنون 50 درصد از تعهدات اشتغال شهرستان محقق شده است.

فرماندار کوثر با بیان اینکه در سال گذشته نیز شاهد تحقق 120 درصدی اشتغال در این شهرستان بودیم، اضافه کرد: این مهم با ارائه وام های اشتغال زایی به متقاضیان محقق شد که تاثیر مطلوبی در کاهش آمار بیکاری شهرستان داشت.

وی اولویت سرمایه گذاری ااول این شهرستان طی سال جاری را فعال سازی طرح های راکد و نیمه تمام برشمرد و تاکید کرد: با توجه به اینکه آغاز پروژه عمرانی و اشتغال زا از صفر به مراتب بیشتر از پروژه نیمه تمام و راکد هزینه دارد، پروژه های نیمه تمام را در اولویت قرار داده ایم.

به گفته علیپور علاوه بر این پروژه های سرمایه گذاری که برای اقشار خاص از جمله فارغ التحصیلان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار، معلولان و مددجویان اشتغال زایی کند، در این شهرستان به صورت ویژه حمایت می شود.

وی توجه به توسعه اشتغال در سال اقتصاد و فرهنگ را ضروری خواند و خواستار توجه مسئولان به مناطق کم برخوردار شد.

کد خبر 2337245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha