۱ مرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۰۲

فتحی:

کاهش جرائم در اردبیل نیازمند مشارکت تمام نهادهای فرهنگی است

کاهش جرائم در اردبیل نیازمند مشارکت تمام نهادهای فرهنگی است

اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی تربیتی استان اردبیل کاهش جرایم و بزه در این استان را در گرو مشارکت تمام نهادهای فرهنگی و اجرایی استان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، مراد فتحی عصر چهارشنبه در مراسم اهداء کتاب به کتابخانه زندان اردبیل از سوی نهاد کتابخانه های عمومی استان افزود: کاهش جرائم و بزه کاری در اجتماع منوط به همکاری تمام دستگاههای اجرائی است، چراکه در جوامع پیشرفته، فعالیت دستگاهها با اهداف مشترک و در یک خط سیر و با تعاملات نزدیک صورت می گیرد و همین موضوع نیز باعث توسعه این جوامع می شود.

وی راه اندازی و توسعه کتابخانه در زندانهای استان را نقطه عطفی در تربیت فرهنگی مددجویان دانست و ادامه داد: خوشبختانه با نگاه مثبت نهاد کتابخانه های عمومی مددجویان استان حضور فعالانه تری در کتابخانه ها داشته اند.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی تربیتی استان نقش مطالعه و کتابخوانی را در افزایش آگاهی شهروندان و کاهش جرائم در جامعه غیرقابل انکار برشمرد و اضافه کرد: جامعه ای که شهروندان آن با کتاب عجین باشند، بی شک جرم و بزه کمتری را شاهد خواهد بود.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه زندانهای اردبیل به لحاظ فعالیت فرهنگی و تربیت اسلامی مددجویان، پیشرفت چشم گیری داشته اند، این مهم را نتیجه نگاه فرهنگی مسئولان و توجه آنان به مقولات فرهنگی دانست.

داریوش سفیدی با اعلام آمادگی این نهاد برای غنی سازی بیش از پیش منابع کتابخانه زندانهای استان افزود: در همین خصوص آمادگی داریم ضمن آموزش کتابداران این مراکز، زمینه برگزاری مسابقات کتابخوانی و سایر فعالیتهای مرنبط با مطالعه و کتابخوانی را مهیا سازیم.

رئیس زندان مرکزی اردبیل نیز با بیان اینکه اکثر مددجویان دارای سوابق کیفری نیستند، متذکر شد: وظیفه داریم که همه خدمات قانونی مورد نیاز یک شهروند عادی از جمله نیازهای فرهنگی را در محیط زندان نیز مهیا کنیم.

کریم اله محبوبی راه اندازی کتابخانه مشارکتی در زندان مرکزی اردبیل با اهمیت ارزیابی کرد و یادآور شد: خوشبختانه نگاه فرهنگی به مددجویان، باعث شده این افراد در بازگشت به آغوش جامعه، مسیر یک زندگی مناسب و عادی را بهتر پیدا کنند.

کتابخانه مرکزی اردبیل متشکل از کتابخانه های بخش مردان، بند نسوان و مرکز حرفه آموزی زندانیان جزو کتابخانه های مشارکتی بوده و با حمایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور راه اندازی شده اند.

کد خبر 2337257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha