۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۲۴

فاتحی مطرح کرد:

انتظار 5 ماهه‌ی شهردار بهارستان برای دیدار اعضای شورای شهر اصفهان

انتظار 5 ماهه‌ی شهردار بهارستان برای دیدار اعضای شورای شهر اصفهان

اصفهان – خبرگزاری مهر: شهردار بهارستان با انتقاد از بی توجهی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص برخی از مشکلات مشترک شهر بهارستان با شهر اصفهان گفت: مدت 5 ماه است که خواستار دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان هستم اما تاکنون هیچ جوابی در خصوص درخواستم از سوی شورای شهر اصفهان دریافت نکرده‌ام.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فاتحی ظهر پنجشنبه در نشست خبری خود بهارستان را جزء 17 شهر جدید و موفق کشور دانست و اظهار داشت: از آنجایی که بهارستان شهری جدید است مزیت‌های بزرگی نسبت به شهرهای سنتی استان اصفهان به لحاظ توسعه و پیشرفت دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس آخرین گزارش سازمان آمار کشور 73 هزار شهروند از تمام اقشار و اقوام ایرانی در شهر جدید بهارستان زندگی می‌کنند، افزود: توسعه‌ شهر بهارستان تا سقف 110 هزار نفر در حال حاضر دیده شده است.

شهردار بهارستان با بیان اینکه چارت سازمانی شهرداری بهارستان باید ارتقا یابد، افزود: در حال حاضر این ارتقای چارت در دستور کار شهرداری قرار گرفته و مدارک لازم برای وزارت کشور ارسال شده است.

وی شهر بهارستان از ظرفیت‌‌ها و پتانسیل‌های زیادی برای استقرار شهرک‌های مختلف و مراکز مهم اصفهان است، افزود: در این راستا بهارستان ظرفیت پذیرش شهرک مبل، شهرک فرش و دیگر شهرک‌های مورد نیاز استان را دارد و این در حالی است که مسئولان استانی توجه زیادی به ظرفیت‌های شهر بهارستان ندارند.

سپاهان شهر مانع پیشرفت بهارستان شد

فاتحی در ادامه یکی از دلایل عدم پیشرفت شهر بهارستان طی سال‌های گذشته را ایجاد شهر سپاهان‌شهر دانست و افزود: باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر ظرفیت شهر سپاهان‌شهر تکمیل شده است و دوباره شهر بهارستان مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شهر بهارستان در راستای توسعه‌ی متوازن تشکیل شده است، اظهار داشت: در این راستا توسعه‌ی شهر بهارستان و جذب سرمایه‌های کلان برای این شهر باید مورد توجه قرار دهیم.

شهردار بهارستان با اشاره به عدم فعالیت دستگاه‌ها و نهادهای خدمت رسان و دولتی در شهر بهارستان بیان داشت: شهر بهارستان با جمعیت 73 هزار نفری بیش از بسیاری از شهرستان‌های استان جمعیت دارد ولی متاسفانه خدمت رسانی خوبی از سوی نهادهای دولتی در این شهر صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت 50 درصدی ساخت خط متروی بهارستان نیز گفت: در حال حاضر این پروژه با همکاری شرکت عمران بهارستان در حال پیشرفت است و اعتبارات ملی و استانی برای راه‌اندازی آن اختصاص یافته است.

شرکت عمران فاز 2 و 3 بهارستان را به شهرداری واگذار نکرده است

فاتحی با بیان اینکه شهرداری بهارستان در گذشته تنها مدیریت فاز یک بهارستان را بر عهده داشته و به فازهای 2 و 3 این شهر خدماتی را نمی داده است، افزود: هنوز شرکت عمران بهارستان فاز 2 و 3 بهارستان را نیز به شهرداری واگذار نکرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌ریزی برای ایجاد فضای سبز، المان‌های شهری، مبلمان شهری و دیگر اقدامات مورد نیار برای این دو فاز در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

شهردار بهارستان با بیان اینکه برای توسعه و پیشرفت فاز 2 و 3 شهر بهارستان بیش از 30 میلیارد تومان به شرکت عمران زاینده‌رود اختصاص یافته، گفت: با اختصاص این میزان اعتبار در بخش‌های مختلف وبه ویژه فضای سبز سرانه‌ی خوبی در این قسمت در شهر بهارستان ایجاد شده است.

برنامه‌ریزی برای استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز  فاز 2 و 3

وی با بیان اینکه در حال حاضر آبیاری فضای سبز فاز یک شهربهارستان توسط آب شرب انجام می‌شود، افزود: استفاده از آب پساب برای آبیاری فضای سبز فاز‌های 1، 2 و  3 شهر بهارستان در دستور کار شهرداری با اعتباری بال بر 9 میلیارد تومان قرار گرفته است.

فاتحی بودجه‌ سال جاری شهر بهارستان را 28 میلیارد تومان بودجه‌ی نقدی و 43 میلیارد تومان سرانه‌ی غیر نقدی اعلام کرد و بیان داشت: 80 درصد از این بودجه در بخش عمرانی و 20 درصد در بخش جاری هزینه خواهد شد.

وی تکمیل ساختمان شهرداری بهارستان را از اقدامات صورت گرفته در سال جاری دانست و افزود: تکمیل پروژه‌ی ساختمان آتش‌نشانی شهرداری بهارستان نیز با اعتبار 6 میلیارد ریالی در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار بهارستان با اشاره به راه‌اندازی میدان ورودی شهر بهارستان تا پایان سال جاری نیز گفت: در حال حاضر تیم کارشناسی ترافیک مشغول بررسی  طراحی هندسی طرح ترافیکی شهر بهارستان هستند و بازسازی و ایجاد خیابان‌های جدید در شهر بهارستان بر اساس این طرح اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجا فرهنگسرادر سطح شهر بهارستان گفت: راه‌اندازی باغ بانوان و 3 فرهنگسرا در دستور کار شهرداری قرار گرفته که در حال حاضر برای تعیین پیمانکار این پروژه‌ها مناقصه‌ای برگزار خواهد شد.

شهردار بهارستان به جمع‌آوری ماهانه یک هزار و 350 تن زباله از سطح شهر بهارستان اشاره کرد و بیان داشت: به ازای هر شهروند بهارستانی در یک روز 350گرم زباله جمع‌آوری می‌شود.

شهرداری اصفهان نسبت به اتوبوسرانی بهارستان بی‌توجه است

وی با اشاره به بی توجهی شهرداری اصفهان نسبت به بحث اتوبوسرانی شهر بهارستان با توجه به اینکه بخشی از اتوبوسرانی شهر بهارستان در شهر اصفهان قرار دارد نیز گفت: شرکت عمران بهارستان زمینی 14 هکتاری را برای بحث تعمیرات به سرکت اتوبوسرانی اصفهان اختصاص داده است و این در حالی است که شهرداری اصفهان هیچ توجهی به وضعیت نامطلوب اتوبوس‌های شهر بهارستان ندارد.

فاتحی با بیان اینکه شهرداری اصفهان 14 دستگاه از اتوبوس‌های از رده خارج شده و نامناسب خود را در سال جاری به ناوگان اتوبوسرانی شهر بهارستان اضافه کرده است، افزود: با تزریق این تعداد اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی شهر بهارستان به 34 دستگاه افزایش یافته است که تنها 25 عدد از این اتوبوس‌ها وضعیت تقریباً مطلوبی دارند.

وی با انتقاد از بی توجهی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص برخی از مشکلات مشترک شهر بهارستان با شهر اصفهان نیز گفت: مدت 5 ماه است که خواستار دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان را دارم ولی تاکنون هیچ جوابی در خصوص درخواستم از سوی شورای شهر اصفهان دریافت نکرده‌ام.

 شهردار بهارستان در خصوص الحاق شهر بهارستان به اصفهان نیز گفت: این مساله به سیاست‌های کلان کشوری بر می‌گردد و شهرداری‌ها نقش زیادی در این تصمیم‌گیری‌ها ندارند.

وی ادامه داد: چنانچه مسئولان استان اصفهان به روند بی توجهی‌هایشان به شهر بهارستان ادامه دهند این شهر دیگر در حوزه‌ی توسعه‌ی متوازن نمی‌تواند نقش موثری داشته باشد.

فاتحی در ادامه با اشاره به اینکه تاکسی‌های از سال 83 به بعد و به ویژه خودروهای پیکان از سازمان تاکسیرانی بهارستان حذف خواهند شد، افزود: در این راستا تا پایان سال جاری 80 خودروی سمند با ناوگان تاکسیرانی بهارستان اضافه خواهد شد.

کد خبر 2337722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha