۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۳۳

بکایی:

50 چاه غیر مجاز در شهرستان اسدآباد وجود دارد

50 چاه غیر مجاز در شهرستان اسدآباد وجود دارد

همدان- خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه شهرستان اسدآباد 270 چاه مجاز دارای پروانه بهره برداری دارد، گفت: 50 چاه غیرمجاز و 220 چاه بدون پروانه بهره برداری قبل از سال 83، در شهرستان اسدآباد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بکایی بعد از ظهر پنج شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان با بیان اینکه شهرستان اسدآباد با 107 هزار نفر جمعیت حدود شش درصد جمعیت استان همدان را دارد، اظهار داشت: این شهرستان در بخش کشاورزی هشت و نیم درصد زمین های قابل کشت استان را دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد در تولید محصولات کشاورزی هشت رتبه یک تا سوم استان را دارد، بیان کرد: اسدآباد در کشت گوجه فرهنگی رتبه نخست، هلو، شلیل، انگور، علوفه و یونجه نیز رتبه دوم استان همدان را دارد.

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه سالانه 520 هزار تن معادل 10 و نیم درصد محصولات کشاورزی استان همدان در اسدآباد تولید می شود، ادامه داد: 64 هزار هکتار از زمین های اسدآباد قابل کشت هستند که 12 هزار بهره بردار کشاورزی و 16 هزار اشتغال را در شهرستان ایجاد کرده است.

بکایی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد در بخش صنعت و معدن 42 واحد دارد که 32 واحد فعال و نیمه فعال هستند، بیان کرد: بخش صنعت و معدن در شهرستان اسدآباد 450 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در بخش معدن 16 واحد وجود دارد، بیان کرد: امیدواریم با توسعه واحدهای معدنی اشتغال بیشتری در این بخش ایجاد شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد در بخش صنایع دستی و فرش دو هزار و 150 نفر و در بخش بهداشت درمان دو هزار و 500 نفر و در بخش خدمات و صنعت پنج هزار نفر اشتغال در اسدآباد وجود دارد، ادامه داد: پنج هزار نفر نیز در بخش حمل و نقل فعال هستند.

مسعود بکایی با بیان اینکه چهار هزار و 300 واحد صنفی شهرستان شش هزار اشتغال ایجاد کرده است، بیان کرد: در مجموع 34 هزار اشتغال در شهرستان اسدآباد وجود دارد.

وی عنوان کرد: طبق آخرین سرشماری جمعیت فعال اقتصادی شهرستان اسدآباد 35 هزار و 700 نفر است، 30 هزار نفر شاغل و پنج هزارو 700 نفر بیکار هستند که 13 و نیم درصد جمعیت شهرستان بیکار تلقی می شد.

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه شهرستان اسدآباد در زمینه تامین اجتماعی رشد داشته است، ادامه داد: 12 هزار نفر در سال  91 بیمه تامین اجتماعی شده اند و این آمار امسال به 25 هزار نفر رسیده است.

بکایی کاهش منابع آب زیر زمینی و سالخوردگی کشاورزان را از جمله مشکلات پیش روی کشاورزی شهرستان اسدآباد دانست و افزود: 45 درصد شهرستان اسدآباد روستایی و 55 درصد شهری هستند.

وی با بیان اینکه باید زیر ساخت ها و خدمات روبنایی و رفاهی را در روستا ها افزایش دهیم و توجه به توسعه روستا ها باید بیشتر مورد عمل قرار گیرد، بیان کرد: صنایع تبدیلی کشاورزی در اسدآباد رشد پیدا نکرده و علارغم اینکه اسدآباد در تولید هلو و شلیل رتبه نخست استان را دارد صنایع تبدیلی برای ان وجود ندارد و باید برای تبدیل انها برنامه ریزی شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه شهرستان اسدآباد270 چاه مجاز دارای پروانه بهره برداری دارد، بیان کرد: 50 چاه غیر مجاز و 220 واحد چاه بدون پروانه بهره برداری قبل از سال 83 در شهرستان اسدآباد وجود دارد.

مسعود بکایی با بیان اینکه حدود 9 هزار نفر معادل هشت و هفت دهم درصد از جمعیت شهرستان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، اظهار داشت: به طور میانگین سالیانه حدود 50 تا 70 هزار نفر از حمایت مستیم کمیته امداد خارج می شود و سالیانه 100 تا 200 هزار نفر اضافه می شوند.

وی با بیان اینکه کارخانه گندوله سازی اسدآباد 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: فضای فیزیکی کارخانه تا پایان سال به پایان می رسد و خط تاسیسات نصب می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با بیان اینکه در بحث شرکت مرغ سیمرغ هشت واحد مرغداری به این شرکت معرفی شدند، بیان کرد: این هشت شرکت با شرکت سیمرغ با شرکت سیمرغ وارد معامله شدند و در زمینه دان مرغ، جوجه و گوشت فعالیت می کنند.

علیرضا رنجبر ضرابی با بیان اینکه طرح های دارای بدهی 127 طرح بود، ادامه داد: تاکنون 850 میلیارد تومان تسهیلات به این 127 واحد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان 332 واحد صنایع تبدیلی دارد که 171 واحد مربوط به جهاد کشاورزی و 160 واحد مربوط به صنعت، معدن و تجارت است، اظهار داشت: صنایع تبدیلی حوزه جهاد 22 درصد ظرفیت و صنایع تبدیلی صنعت، معدن و تجارت 88 درصد ظرفیت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ظرفیت سردخانه های استان افزایش داده شد و به 370 هزار تن رسید، افزود: صنعت، معدن و تجارت هم به صنایع تبدیلی زیر 50 نفر و هم به بالای 50 نفر می تواند مجوز دهد درحالی که جهاد کشاورزی به زیر 50 نفر می تواند مجوز دهد.

رنجبر ضرابی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد 9 واحد صنایع تبدیلی دارد، ادامه داد: شهرستان اسدآباد نیاز به ایجاد صنایع تبدیلی به خصوص در محصولاتی مانند سیب زمینی و گوجه فرنگی دارد و از 171 واحد صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی 15 درصد غیر فعال است.

کد خبر 2337724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha