۲ مرداد ۱۳۹۳، ۲۲:۵۰

موسوی:

ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در جزیره خارگ به 28 میلیون بشکه افزایش می‌یابد

ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در جزیره خارگ به 28 میلیون بشکه افزایش می‌یابد

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در جزیره خارگ به 28 میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید پیروز موسوی عصر پنجشنبه در جمع مسئولان پایانه های نفتی در جزیره خارگ با اشاره به کشتار وحشیانه رژیم سهیونیستی در نوار غزه، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی همچون گذشته بار دیگر حضوری گسترده و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس خواهند داشت و این جنایات را محکوم می‌کنند.

وی نام گذاری این روز را بیانگر اندیشه والا و آینده‌نگری معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) دانست و اضافه کرد: همه مردم مسلمان جهان باید با همبستگی از مردم فلسطین حمایت کنند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با دعوت از کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران به حضور فعال و آگاهانه در راهپیمایی روز قدس، افزود: باید به وظیفه انسانی، دینی و ملی خویش در این زمینه عمل کنیم تا شاهد محو ریشه‌های تروریسم باشیم.

وی در ادامه به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه مخازن ذخیره نفت در جزیره خارگ اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ساخت چهار مخزن یک میلیون بشکه‌ای نفت خام را در این جزیره در دستور کار داریم که باعث می‌شود تا ظرفیت ذخیره سازی نفت در این جزیره به 28 میلیون بشکه افزایش یابد.

تسهیل در صادرات نفت/ قدرت چانه‌زنی کشور در دیپلماسی انرژی

موسوی به پیشرفت بیش از 97 درصدی ساخت این مخازن اشاره کرد و بیان داشت: تسهیل در صادرات نفت از دستاوردهای بسیار مهم ساخت این مخازن خواهد بود که در آخرین مراحل ساخت و آماده‌سازی برای بهره برداری قرار دارد.

وی به برخی از کارهای صورت گرفته در ساخت این مخازن اشاره کرد و گفت:  ١٨ هزار مترمکعب بتن ریزی و ٤٥ کیلومتر عملیات جوشکاری، خاکبرداری٥٠٠ هزار مترمکعب، ٤٣ کیلومتر کابل کشی، ١٤ هزار تن ورق فلزی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران به اجرای ١٥ هزار قطر اینچ جوشکاری خط لوله اشاره کرد و اظهار داشت: در ساخت این مخازن از آخرین استانداردهای بین المللی و استفاده از سیستم حفاظت کاتدی جدید استفاده شده است.

وی با اشاره به تلاش و همت متخصصان داخلی برای تکمیل این مخازن، ادامه داد: افزایش قدرت چانه‌زنی کشور در سطح بین‌المللی در زمینه دیپلماسی انرژی از دیگر مزایای ساخت این مخازن است.

کد خبر 2337735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha