۳ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۰۰

شرافتی مطرح کرد:

سهم سیستان و بلوچستان از راه های چهار بانده کمتر از یک درصد است

سهم سیستان و بلوچستان  از راه های چهار بانده کمتر از یک درصد است

زاهدان-خبرگزاری مهر: فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: سهم سیستان و بلوچستان از جاده های چهار بانده در کشور کمتر از یک درصد است و لذا توسعه و استاندار سازی راه های اصلی و روستایی نقشی تعیین کننده در کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده ای دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ایوب شرافتی شامگاه پنجشنبه در چهارمین شورای حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کمتر از یک درصد راه های این استان چهار بانده است و متاسفانه به دلیل عدم تناسب راه های استاندارد با حجم خودرو های تردد کننده آمار تصادفات سیر  صعودی و رو به افزایش دارد.

وی تردد خودرو های حامل سوخت قاچاق و انسان را یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش آمار تصادفات و همچنین تلفات جاده ای عنوان کرد و افزود: طبق آمار موجود 30 درصد تلفات جانی در محور های استان به خودرو های قاچاق سوخت و انسان تعلق دارد.

وی افزود: سرعت لجام گسیخته این خودرو ها در جاده های استان که با پلاک های مخدوش و یا سرقتی تردد می کنند جان بسیاری از رانندگان و خودرو های عبوری را نیز تهدید می کند.

وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان جزو سه استان نخست کشور است که بیشترین میزان فوت را در حین انتقال بیماران به بیمارستان دارد و لذا باید این نکته به دلیل اهمیت نجان جان انسان ها مورد توجه و بررسی جدی قرار گیرد.

شرافتی ایجاد روشنایی، پوشش تلفن همراه و تقویت پاسگاه های پلیس را در محور های ارتباطی و جاده های استان را از عوامل مهم و تاثیر گذار در کاهش تصادفات و ارائه خدمات امداد رسانی به موقع و در نهایت پیشگیری از آمار رو به رشد تلفات جاده ای عنوان کرد.

وی در خصوص افزایش میزان تلفات در جاده های روستایی  نیز گفت: 66 درصد تلفات انسانی در راه های روستایی به علت وارد آمدن ضربه به سر بوده است که با ارائه آموزش و ترویج استفاده از کمر بند ایمنی به همراه طرح های آرام سازیی که پلیس راه در ایام پر تردد سال اعمل می کند می توان این آمار را کاهش داد.

کد خبر 2337783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha