۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۴۰

موسی خانی:

تيم خودروي خورشيدي "هاوين 2" به ایالات کانزاس رسید

تيم خودروي خورشيدي "هاوين 2" به ایالات کانزاس رسید

قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: در مسابقات جهاني خودروهاي خورشيدي در آمريكا، تيم "هاوين 2" دانشگاه آزاد اسلامي قزوين به عنوان تنها نماينده ايران به شهر كانزاسيتي در ايالت كانزاس رسيد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی موسی خانی در این باره اظهارداشت: در اين مسابقات كه از 27 تيرماه آغاز شده است و تا 6 مرداد ماه سال جاري ادامه خواهد داشت، تيم‌ها پس از رسيدن به حدنصاب مجاز در بخش پيست، به بخش جاده راه يافتند كه در اين بخش بايد مسافتي بيش از 2700 كيلومتر در ايالت‌هاي مختلف آمريكا طي كنند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: تيم "هاوين 2" دانشگاه آزاد اسلامي قزوين نيز به عنوان يكي از تيم‌هاي صعود كننده به مرحله‌ جاده پس از توقف در شهرهاي اوكلاهما و ويچيتا به شهر كانزاسيتي در ايالت كانزاس رسيد.

وی افزود: در اين بخش تيم‌ها در هر مرحله بايد 368 كيلومتر طي كنند كه تيم "هاوين 2" به دليل شرايط بد جوي و ابري بودن هوا مجبور شد در 45 كيلومتر شهر ويچيتا توقف كند و روز بعد با سپري كردن 413 كيلومتر و بيشتر از استاندارد مسابقات به شهر كانزاسيتي رسيد.

این مسئول تصریح کرد: تيم‌ها در بخش جاده پس از 8 مرحله رقابت به خط پايان خواهند رسيد تا قهرمان مسابقات مشخص شود كه در حال حاضر 4 مرحله از مسابقات به پايان رسيده است.

موسی خانی بیان کرد: تيم "هاوين 2" دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در شهر كانزاسيتي مورد استقبال ايراني‌هاي اين شهر قرار گرفت. در اين ميان يكي از ايراني‌هاي ساكن اين شهر كه مهندس مكانيک است، ضمن ابراز شگفتي از سيستم تعليق خودروي خورشيدي "هاوين 2"، آن را فوق‌العاده دانست.

وی یادآورشد: خودروي خورشيدي "هاوين 2" دانشگاه آزاد اسلامي قزوين با حمايت‌هاي مالي بانك صادرات ايران، شركت خودروسازي سايپا، شركت گيتا باتري، شركت حمل و نقل سريع هما اكسپرس و معاونت پژوهش و فن‌آوري رياست جمهوري به عنوان تنها نماينده‌ي ايران در مسابقات جهاني خودروهاي خورشيدي آمريكا شركت كرده است.

کد خبر 2338565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha